Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o interpretację w następującym temacie: dyrektor tworząc plan nadzoru uwzględnia w nim wnioski z nadzoru z poprzedniego roku szkolnego. Wnioski te zawarłam w tematyce związanej z kontrolą, wspomaganiem. Czy wybór obszaru ewaluacji musi wynikać z rekomendacji lub wniosków z ubiegłego roku, czy też może to być nowy obszar, który chcemy zbadać, a wynika np. z priorytetów MEN. Do tej pory tak właśnie postępowałam, a po ostatnim szkoleniu dowiedziałam się, że wybór tematu ewaluacji ma wynikać z wniosków i rekomendacji z poprzedniego roku. Które stanowisko jest słuszne?
Dyrektor szkoły decyduje w sprawach, o których mowa w pytaniu, biorąc pod uwagę potrzeby szkoły, uczniów, środowiska. Ewaluacja powinna dotyczyć tych obszarów szkoły, które dyrektor wskaże jako najważniejsze dla doskonalenia pracy, może oczywiście być spójna z priorytetami MEN.Ewaluację wewnętrzną przeprowadza się w odniesieniu do zagadnień uznanych w szkole za istotne w jej działalności. Jeśli ewaluacja dotyczyłaby wyłącznie wniosków z nadzoru z poprzedniego roku szkolnego, w następnym roku szkolnym nawiązywałaby (znów) do tych samych zagadnień. Natomiast plan nadzoru uwzględnienia wnioski z nadzoru pedagogicznego sprawowanego w szkole w poprzednim roku szkolnym.
Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 27 sierpnia 2015 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego, w szczególności § 24. 2, § 25. 2.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o opinię w kwestii nauczyciela wspomagającego w przedszkolu niepublicznym intrgracyjnym: wychowawcą grupy dzieci 3-letnich jest nauczyciel, który skończył edukację wczesnoszkolną i przedszkolną oraz studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki. Czy w związku z przyjęciem dziecka autystycznego z orzeczeniem można zatrudnić jako n-la wspomagającego osobę po edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej i logopedii (studia podyplomowe) lub po ewip-ie z rewalidacją? Taki wniosek został wysunięty po przeczytaniu artykułu, którego fragment zamieszczam: "W klasach i oddziałach integracyjnych nie można zatrudnić dodatkowo nauczyciela wspomagającego do wspierania konkretnego ucznia, bo taki nauczyciel już pracuje w grupie.W takiej sytuacji dziecko może wspierać pomoc nauczyciela".
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Od 1.09. w kl. I i IV SP bedzie nowa pp. Czy trzeba zmieniać podręczniki?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie w dokumentach powinny być zapisy świadczące o wspólnym planowaniu przez nauczycieli procesów edukacyjnych?
- Jestem dyrektorem małej, samorządowej szkoły podstawowej z oddziałem przedszkolnym. W przyszłym roku szkolnym nie będzie w szkole klasy pierwszej, a tym samym pracy dla jednego nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Zmniejsza się też liczba uczniów w poszczególnych oddziałach. Moje pytanie dotyczy: czy organ prowadzący może czy musi podjąć uchwałę o zmianie liczby oddziałów w szkole w związku z wydanymi przez siebie wytycznymi dotyczącymi organizacji pracy w klasach łączonych. To skutkuje nie tylko zwolnieniem nauczyciela, ale też dla pozostałych pracą w niepełnym wymiarze (po wyrażeniu zgody).
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jaki dziennik powinien prowadzić nauczyciel realizujący dodatkowe zajęcia lekcyjne z języka polskiego dla dziecka powracającego zza granicy? Czy jest to forma udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej? Czy w dzienniku powinien być program indywidualnej pracy z dzieckiem, czy może plan pracy z dzieckiem?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe