Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o interpretację Art. 131 punkt 8. Osoba prawna niebędąca jednostką samorządu terytorialnego lub osoba fizyczna, prowadząca publiczną szkołę podstawową, o której mowa w ust. 4, w terminie do dnia 31 stycznia 2017 r., może złożyć wniosek o zmianę zezwolenia, o którym mowa w art. 88 ust. 4 ustawy Prawo oświatowe, w zakresie zwiększenia liczby klas objętych strukturą organizacyjną tej szkoły.
Na skutek prac legislacyjnych nad projektem ustawy – przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, zgodnie z numeracją i treścią ustawy uchwaloną przez Sejm w dniu 14 grudnia 2016 r. (http://orka.sejm.gov.pl/proc8.nsf/ustawy/1031_u.htm) z dniem 1 września 2017 r. dotychczasowa szkoła podstawowa obejmująca strukturą organizacyjną część klas sześcioletniej szkoły podstawowej staje się ośmioletnią szkołą podstawową obejmującą strukturą organizacyjną te same klasy szkoły podstawowej (czyli tę samą część z 8 klas) – art. 117 ust. 2 ustawy. Jeśli organ prowadzący dotychczas mniej niż 6 klas ma zamiar zwiększyć liczbę klas publicznej niesamorządowej szkoły podstawowej, według aktualnego brzmienia procedowanych regulacji ma obowiązek złożenia w terminie do dnia 31 stycznia 2017 r. wniosku o zmianę zezwolenia udzielonego na założenie dotychczasowej publicznej sześcioletniej szkoły podstawowej, w zakresie zwiększenia liczby klas objętych strukturą organizacyjną tej szkoły (art. 121 pkt 1 ww. ustawy).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Grupa przedszkolna mieszana składa się z 10 sześciolatków i 15 pięciolatków. Jak ustalić pensum nauczycielce: 22 godziny z rocznego przygotowania przedszkolnego czy 25 jako grupa przedszkolna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Z dniem 16.05.2019 r. nauczyciel przyjął funkcję wicedyrektora szkoły. Wykorzystał w 2019 r. dwa tygodnie urlopu w czasie ferii zimowych. W jaki sposób rozliczyć pozostały urlop jako nauczycielski, dyrektorski czy może proporcjonalny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przedszkolu niepublicznym dzieci w wieku 2,5-5 lat mogą przebywać w jednej grupie mieszanej wiekowo? Jaka jest maksymalna liczba dzieci w grupie mieszanej wiekowo? Ile dzieci pod opieką w takiej grupie może posiadać nauczyciel wychowania przedszkolnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szanowni Państwo czy rodzice mogą na własne żądanie przenieść dziecko z klasy ósmej szkoły publicznej(na koniec pierwszego semestru) do klasy siódmej w innej szkole niepublicznej? Dziecko poszło rok wcześniej do szkoły.Uprzejmie proszę o poradę, bo po raz pierwszy spotykam się z takim problemem.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy realizuje dodatkowe zadanie tzn. Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka. W związku z ciągłymi zmianami dotyczącymi przyjmowania nowych dzieci na zajęcia co najmniej dwa razy w miesiącu sporządzany jest aneks do arkusza organizacyjnego placówki. Czy każdy aneks musi zostać zaopiniowany przez Radę Pedagogiczną? Placówka zatrudnia ponad 150 nauczycieli, również w terenie (prowadzą zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze). W sytuacji, gdy Rady Pedagogiczne nie mogą odbywać się zdalnie jest to duży problem. Jaki zatem jest sposób rozwiązania tej sytuacji? Jaki powinien być zapis w Statucie i regulaminie Rady Pedagogicznej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe