Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o informacje w sprawie podstaw prawnych utworzenia oddziałów integracyjnych w szkole podstawowej. Proszę też o wskazówki w ich tworzeniu (od czego zacząć itp?
Możliwość utworzenia oddziału integracyjnego musi wynikać ze statutu szkoły podstawowej (art. 98 ust. 1 pkt 6 PO). Taki oddział musi zostać zorganizowany zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578, czyli w szczególności obowiązkowe jest dodatkowe zatrudnienie nauczycieli posiadających kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego, z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego, które posiadają uczniowie niepełnosprawni. W oddziale liczba uczniów powinna wynosić nie więcej niż 20 osób, w tym nie więcej niż 5 uczniów niepełnosprawnych. Doboru uczniów do oddziału integracyjnego dokonuje dyrektor szkoły za zgodą ich rodziców, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci i uczniów, w tym dzieci i uczniów niepełnosprawnych (§ 6 ust. 1 i 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli, Dz.U. z 2017 r., poz. 649).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dzień dobry jestem dyrektorem Prywatnego Gimnazjum "Prymus" w Kościerzynie i jednocześnie organem prowadzącym szkołę. W związku z planowanymi zmianami w oświacie od 1 września 2017 roku planuję otworzyć Prywatne Liceum Ogólnokształcące. W dniu 29.09.2016r. złożyłam wniosek z planowaną liczbą uczniów o udzielenie dotacji na 2017 rok (począwszy od września 2017r.) W październiku br. otrzymałam pozytywną opinię Kuratora Oświaty, którą wraz z pozostałymi wymaganymi dokumentami złożyłam wraz z wnioskiem o zgłoszenie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonych przez Starostwo. Zostałam poinformowana, że dotacja mi się nie należy mimo złożenia w terminie do 30 września 2016r. planowanej liczby uczniów, ponieważ nie złożyłam wniosku zgłoszenia do ewidencji do 30 września br. Czy w związku z tym dotacja dla nowej placówki niepublicznej o uprawieniach publicznej należy się od września 2017r. (zgłoszenie do ewidencji zostało złożone 03.11.2016r.)? Dziękuję bardzo i liczę na odpowiedź.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Kto potwierdza "za zgodność z oryginałem" dokumenty do konkursu na dyrektora szkoły składane przez dyrektora szkoły?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o pomoc,jak zapisać na świadectwie ocenę z dodatkowych zajęć edukacyjnych w kl.IV-wszyscy uczą się drugiego języka obcego. Czy zgodnie ze wcześniejszymi zapisami o wliczaniu go do średniej można to uznać za obowiązujące w nowej ramówce?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W związku z wpływem do szkoły oświadczeń rodziców uczniów o rezygnacji z usług profilaktyki zdrowotnej na terenie szkoły oraz niewyrażeniu przez nich zgody na: mierzenie temperatury, noszenie maseczek, kierowanie dzieci do izolatki, dezynfekcji rąk płynami dezynfekującymi zwracamy się z prośbą o wyrażenie opinii w tym temacie. Rodzice powołują się w pismach na ustawę z dnia 12.04.2019 r. o opiece zdrowotnej nad uczniami (Dz.U. 2019 poz. 1078 art. 7) oraz na konstytucję RP art. 31 ust. 3. Czy szkoła musi uwzględnić takie oświadczenia rodziców w dobie panującej pandemii biorąc pod uwagę, że większość dzieci i rodziców dostosowuje się do zaleceń i procedur związanych z zapobieganiem rozprzestrzeniania się COVID-19? Jak możemy ustosunkować się do tego typu oświadczeń uwzględniając dobro wszystkich dzieci, rodziców, nauczycieli, pracowników?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel wychowania przedszkolnego w placówce państwowej realizuje pensum 25 godzin tygodniowo. Dodatkowo prowadzi zajęcia z terapii pedagogicznej 2 godziny tygodniowo. Jak wygląda wyliczenie godzin za terapię w tygodniu z dniem wolnym 1 listopada, jeżeli nauczyciel zrealizował zajęcia dodatkowe (wtorek, czwartek), ale ze względu na święto nie przepracował 25 godzin tygodniowo. Proszę o podstawę prawną.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe