Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o informacje w sprawie podstaw prawnych utworzenia oddziałów integracyjnych w szkole podstawowej. Proszę też o wskazówki w ich tworzeniu (od czego zacząć itp?
Możliwość utworzenia oddziału integracyjnego musi wynikać ze statutu szkoły podstawowej (art. 98 ust. 1 pkt 6 PO). Taki oddział musi zostać zorganizowany zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578, czyli w szczególności obowiązkowe jest dodatkowe zatrudnienie nauczycieli posiadających kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego, z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego, które posiadają uczniowie niepełnosprawni. W oddziale liczba uczniów powinna wynosić nie więcej niż 20 osób, w tym nie więcej niż 5 uczniów niepełnosprawnych. Doboru uczniów do oddziału integracyjnego dokonuje dyrektor szkoły za zgodą ich rodziców, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci i uczniów, w tym dzieci i uczniów niepełnosprawnych (§ 6 ust. 1 i 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli, Dz.U. z 2017 r., poz. 649).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dyrektor szkoły może odmówić wykonania postanowienia Sądu Rodzinnego, tzn. zobowiązania do wykonania 10 godzin pracy na rzecz szkoły przez nieletniego ?
Zaznaczam, że nie mam dodatkowych pieniędzy na zakup urządzeń, sprzętu i środków ochrony indywidualnej oraz nauczyciela, który by te prace nadzorował.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak naliczyć odpis na ZFŚS na emerytowanego nauczyciela, którego ponownie zatrudniliśmy w naszej szkole? Czy uwzględnić go podwójnie: jako naszego emeryta oraz jako pracownika? Czy powinnam naliczyć odpis w wysokości 5% pobieranej przez niego emerytury - zgodnie z art.53 ust.2 KN, a dodatkowo wliczyć go do planowanej na 2016 r. (a na koniec 2015 roku - do przeciętnej) liczby zatrudnionych nauczycieli w przeliczeniu na pełny wymiar zajęć i dokonać odpisu zgodnie z art.53 ust.1 KN? A jak postąpić w przypadku ponownego zatrudnienia pracownika obsługi, który przeszedł na emeryturę? Czy mogę wliczyć go do liczby zatrudnionych pracowników, na których nalicza się odpis i dodatkowo wliczyć go do liczby emerytów, na których dokonuję zwiększonego odpisu w wysokości 6,25% podstawy?
- Czy jako niepubliczny punkt przedszkolny jesteśmy zobowiązani do odbywania zebrań pracowniczych i ich protokołowania? Jeśli tak, to jak często? Czy ewentualny protokół ma mieć formę taką, jak protokół rady pedagogicznej, jeśli nie to jaką?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o szczegółowe wyjaśnienie co to są metody, formy i techniki pracy z dziećmi.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel może odmówić opieki nad samorządem uczniowskim? (jeśli zostanie wybrany w drodze wyborów przez uczniów)
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe