Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o aktualne wytyczne dotyczące awansu zawodowego nauczyciela ( przedszkole). Jak sformułowana ma być ocena (wyróżniająca, b. dobra...)?
Na podstawie art. 6a ust. 4 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2019 r., poz. 2215 ze zm., ocena pracy nauczyciela ma charakter opisowy i jest zakończona stwierdzeniem uogólniającym: ocena wyróżniająca; ocena bardzo dobra; ocena dobra; ocena negatywna. Zgodnie z § 4 ust. 2 pkt 8 i 9 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 sierpnia 2019 r. w sprawie trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, w tym nauczycieli zajmujących stanowiska kierownicze, szczegółowego zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz szczegółowego trybu postępowania odwoławczego (Dz.U. z 2019 r., poz. 1625), karta oceny pracy zawiera jedną z ocen wymienionych w art. 6a ust. 4 KN oraz uzasadnienie oceny pracy. Zgodnie z art. 6 ust. 1e KN, ocena pracy nauczyciela dotyczy stopnia realizacji obowiązków służbowych określonych w art. 6 i art. 42 ust. 2 KN (w tym określonych w statucie konkretnej jednostki oświatowej) oraz wynikających z art. 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2020 r., poz. 910 w zakresie wszystkich obszarów działalności przedszkola. W uzasadnieniu oceny pracy należy więc przedstawić, w jakim stopniu nauczyciel wywiązuje się ze wszystkich ww. obowiązków. Przepisy nie określają, w jakim stopniu nauczyciel musi te obowiązki spełnić, aby uzyskać poszczególne oceny, a więc w tym zakresie przedszkole przyjmuje własne wewnętrzne regulacje. Ponieważ nie podano ich w pytaniu, nie można podać przykładów uzasadnienia poszczególnych 4 ocen.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jeśli nauczyciel zdobył w 2016 roku stopień nauczyciela kontraktowego, to od 1 września 2018 roku może rozpocząć staż na stopień zawodowy nauczyciela mianowanego na starych czy na nowych zasadach?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Szkoła organizuje dla uczniów zajęcia praktyczne u pracodawców.
Zgodnie z § 10 rozporządzenia MEN z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie praktycznej nauki zawodu zajęcia praktyczne prowadzą nauczyciele lub instruktorzy praktycznej nauki zawodu, którz powinni posiadać ukończony kurs pedagogiczny dla instruktorów praktycznej nauki zawodu, lub ukończony kurs pedagogiczny, którego program został zatwierdzony przez kuratora oświaty i obejmował łącznie co najmniej 70 godzin zajęć z psychologii, pedagogiki i metodyki oraz 10 godzin praktyki metodycznej lub przygotowanie pedagogiczne wymagane od nauczycieli.
Z osobami, które posiadają ukończony kurs pedagogiczny dla instruktorów praktycznej nauki zawodu w wymiarze 80 godz. szkoła zawiera umowę o pracę na stanowisku nauczyciela praktycznej nauki zawodu wg stawki rozporządzenia MEN sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli… (w przypadku osoby z wykształceniem wyższym magisterskim - jest to stawka wg 1. Tytuł zawodowy magistra z przygotowaniem pedagogicznym - dla stażysty).
Czy osoba posiadająca kurs pedagogiczny dla instruktorów praktycznej nauki zawodu w liczbie np. 80 godz. może rozpocząć staż na stopień nauczyciela kontraktowego?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel pracował w innej szkole i tam rozpoczął awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego. Ze względu na tytuł naukowy dr staż został skrócony. Od tego roku szkolnego kontynuuje ten staż w innej szkole.Czy taki nauczyciel,który nie przepracował w tej ,,drugiej szkole" 2 lat, może zakończyć awans na stopień nauczyciela mianowanego (pracował 9 miesięcy)?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- W przedszkolu niepublicznym zatrudniony jest nauczyciel języka angielskiego w pełnym wymiarze godzin. Od września rozpoczął awans na nauczyciela kontraktowego. Kto może być opiekunem stażu- jeśli w placówce nie ma innego nauczyciela języka obcego?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry. Proszę o interpretację zapisu Art 9d KN: Nauczyciel kontraktowy może rozpocząć staż na stopień nauczyciela mianowanego po przepracowaniu w szkole co najmniej dwóch lat, a nauczyciel mianowany może rozpocząć staż na stopień nauczyciela dyplomowanego po przepracowaniu w szkole co najmniej roku od dnia nadania poprzedniego stopnia awansu zawodowego. Pytanie: czy nauczyciel może złożyć wniosek do dyrektora po przepracowaniu roku od nadania stopnia nauczyciela kontraktowego (przepracowane 2 lata w szkole). Zapis rozporządzenia nie mówi o przepracowaniu 2 lat od nadania stopnia nauczyciela kontraktowego. Wiem, że w różnych szkołach jest różnie (różna interpretacja przez dyrektorów). Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe