Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Plenarne posiedzenie rady pedagogicznej-przykładowy porządek.
W przepisach ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty już od dawna nie występuje zwrot „plenarne” zebranie rady pedagogicznej ( art. 40), gdyż zebranie rady pedagogicznej zawsze odbywa się w pełnym składzie. Określenie „posiedzenie” nie zostało zaczerpnięte z przepisów, bo przepisy w tej kwestii zawsze stanowiły o „zebraniu rady pedagogicznej”.
Zebrania rady pedagogicznej są organizowane przed rozpoczęciem roku szkolnego, w każdym okresie (semestrze) w związku z klasyfikowaniem i promowaniem uczniów, po zakończeniu rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz w miarę bieżących potrzeb. Zebrania mogą być organizowane na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny, z inicjatywy dyrektora szkoły lub placówki, rady szkoły lub placówki, organu prowadzącego szkołę lub placówkę albo co najmniej 1/3 członków rady pedagogicznej. Przewodniczący prowadzi i przygotowuje zebrania rady pedagogicznej oraz jest odpowiedzialny za zawiadomienie wszystkich jej członków o terminie i porządku zebrania zgodnie z regulaminem rady. Dyrektor szkoły lub placówki przedstawia radzie pedagogicznej, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym, ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacje o działalności szkoły. Oznacza to, że w ustawie używana terminologia to: zebrania rady pedagogicznej (nie: posiedzenia, obrady, spotkania itp.). Przykładowe wzory, o których mowa w pytaniu znajdują się na naszej stronie www.
Dokument: Przykładowy porządek zebrania rady pedagogicznej w związku z klasyfikowaniem uczniów.
1. Powitanie, sprawdzenie quorum, powołanie protokolanta. 2. Przyjęcie porządku obrad.3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego zebrania.4. Przypomnienie podstaw prawnych dotyczących:a. klasyfikacji/oceniania/promowania, b. zasad prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania, w tym wypełniania świadectw, arkuszy ocen. 5. Przedstawienie wyników klasyfikacji. 6. Podjęcie uchwały w sprawie wyników klasyfikacji i promowania. 7. Wnioski, przyjęcie wniosków.8. Sprawy różne, między innymi:1) organizacja działań związanych z zakończeniem roku szkolnego,2) bezpieczeństwo i atrakcyjne zajęcia do końca roku szkolnego,3) przygotowanie do podsumowania pracy szkoły (wnioski, ew. sprawozdania, raporty, odpowiedzialni).
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 40, art. 41.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zwracam się z prośbą o wytłumaczenie czy nauczycielowi przysługuje urlop dla poratowania zdrowia jeżeli jest zatrudniony na cały etat, pracuje ponad 7 lat w szkole. Jednak uległ wypadkowi i od kilku miesięcy pozostaje bez kontaktu, leżący i nieprzytomny. Czyli nie złoży osobiście wniosku do dyrektora placówki.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry,
Proszę o poradę w sprawie księgozbioru byłego gimnazjum.
W związku z włączeniem gimnazjum do szkoły podstawowej otrzymaliśmy z Urzędu Miejskiego protokół przekazania środka trwałego dotyczący zbiorów bibliotecznych byłego gimnazjum.
Proszę o informację, w jaki sposób powinno nastąpić wpisanie tych pozycji do księgozbioru szkoły podstawowej. Czy wszystkie pozycje powinny najpierw zostać wykreślone z księgozbioru gimnazjum, a następnie wpisane do księgozbioru SP? Nie możemy ich wpisać z obecnymi numerami, ponieważ numery będą się dublowały. Czy pozycje, które nie będą nam przydatne możemy zlikwidować? Jeżeli tak, to w jaki sposób? Czy poprzez powołanie komisji likwidacyjnej?
Z poważaniem
dyrektor szkoły
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Prosze o wzór dokumentu - sprawozdanie półroczne pracy wych.- dydaktycznej nauczyciela przedszola uwzględniając podstawę programową.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zatrudniony na pełny etat pełni również funkcję radnego. Otrzymaliśmy informację, że prawdopodobnie w/w nauczyciel skorzysta z urlopu dla poratowania zdrowia. W przypadku zatrudnienia jako nauczyciel nie mamy wątpliwości, że ma prawo do takiego urlopu. Czy przebywając na urlopie dla poratowania zdrowia nauczyciel będzie mógł pełnić funkcję radnego (uczestniczyć w sesjach) i brać udział w pracach zarządu powiatu jako jego członek ?
- Jaka jest podstawa prawna wprowadzenia w szkole regulaminu korzystania ze służbowej poczty elektronicznej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe