Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pierwsza umowa, którą zawarłam z dyrektorem, była umową na czas określony do końca roku szkolnego. Druga umowa, którą podpisywałam we wrześniu, jest umową na czas nieokreślony. Do tej właśnie umowy wkradł się błąd w dacie – co zauważono dopiero teraz. Mianowicie, został podany rok z pierwszej umowy. W jaki sposób należy dokonać poprawy tej umowy? Czy należy podpisać aneks, czy zastosować inne rozwiązanie?
Tego rodzaju błąd w umowie o pracę jest raczej oczywistą pomyłką pisarską. W tym przypadku nie można uznać, że oświadczenie woli zostało złożone pod wpływem błędu co do treści czynności prawnej.Błąd w zapisie umownym
Podanie błędnej daty, np. roku z poprzedniej umowy w kolejnej umowie, stanowi raczej o błędzie w zapisie umownym. Z pewnością wolą stron nie było zawarcie umowy z błędną datą. Zgodnym zamiarem stron umowy było zawarcie umowy na czas przyszły, co jest logicznym następstwem zawarcia takiej umowy.
Należy skorygować umowę i potwierdzić poprawki podpisem
Zatem błędne wpisanie daty należałoby naprawić poprzez obustronne poprawki w treści umowy, aby nie było wątpliwości co do okresu obowiązywania umowy. Poprawki powinny zostać zaparafowane przez obie strony umowy.
Odwołanie się od oświadczenie woli pod wpływem błędu
Co prawda Kodeks cywilny (dalej: k.c.) przewiduje możliwość uchylenia się od skutków prawnych oświadczenia woli, które zostało złożone innej osobie pod wpływem błędu. Pracodawca może powołać się przede wszystkim na art. 65 § 1 k.c., który stanowi, że oświadczenie woli należy tak tłumaczyć, jak tego wymagają ze względu na:
okoliczności, w których złożone zostało;
zasady współżycia społecznego;
ustalone zwyczaje.
Co jeśli pracodawca nie chce wprowadzić poprawek?
Gdyby jednak pracodawca nie chciał wprowadzić poprawek w umowie o pracę, należy wezwać pracodawcę do złożenia oświadczenia woli w formie pisemnej o popełnieniu błędu w warunkach umowy z podaniem prawidłowej daty. Pracownik, po zapoznaniu się z treścią takiego pisma, powinien potwierdzić go własnoręcznym podpisem.
Aneks służy ustaleniu nowych warunków pracy lub płacy
W mojej ocenie nie jest zasadny aneks do umowy o pracę, ponieważ celem tego aneksu nie będzie ustalenie nowych, zmienionych warunków pracy lub płacy, a jedynie naprawienie błędu – oczywistej omyłki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel rozpoczął swoją pierwszą pracę zawodową w szkole od 1 września 2006 r. i przez okres dwóch lat kontynuował zaocznie studia w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych (II i III rok studiów), które ukończył w roku 19 lipca 2008 roku. W tym samym roku pracując nadal w tej samej szkole dnia 24 września 2008 roku uzyskał tytuł licencjata. Od 1 września 2008 roku rozpoczął staż na stopień awansu zawodowego, po zakończeniu którego 16 lipca po przeprowadzeniu postępowania kwalifikacyjnego uzyskał akceptację Komisji Kwalifikacyjnej powołanej przez Dyrektora Szkoły a 3 sierpnia 2009 roku otrzymał akt nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego. W dniu złożenia wniosku o zasiłek na zagospodarowanie oraz przez cały okres pracy w szkole nauczyciel był zatrudniony w wymiarze 14/18 etatu. Czy w tym wypadku należy mu się zasiłek na zagospodarowanie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jak zatrudnić nauczyciela oddziału przedszkolnego w szkole (w grupie są 5 i 6 latki) na 22 godziny czy na 25 ?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Z dniem 1.09.2018 organ prowadzący planuje połączenie przedszkola z szkoła podstawową i stworzenie zespołu szkolno-przedszkolnego. Czy w takiej sytuacji organ prowadzący ma możliwość powierzenia stanowiska dyrektora zespołu obecnemu dyrektorowi szkoły podstawowej do końca jego kadencji? Czy musi być ogłoszony konkurs na dyrektora zespołu?
- W szkole zatrudniona jest nauczycielka dyplomowana, która obecnie przebywa na urlopie zdrowotnym. Przed złożeniem wniosku o urlop zdrowotny została ww. nauczycielka ukarana karą nagany z ostrzeżeniem. Czy można rozwiązać umowę o pracę? lub przenieść w stan nieczynny? lub ograniczyć godziny etatowe?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Organ prowadzący chce od 1.09.2016 r. w utworzonym nowo zespole szkół powierzyć stanowisko dyrektora na 10 miesięcy bez przeprowadzenia konkursu. Pomimo wyraźnie brzmiących przepisów prawa oświatowego, że nie wolno mu tego robić czy są jednak wyjątki?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe