Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Osoby kontrolujące placówkę, z organu prowadzącego, zakwestionowały sposób wprowadzania zmian do regulaminów. Zostałyśmy pouczone, że każdy aneks do regulaminu musi być wprowadzony zarządzeniem zmieniającym zarządzenie poprzednie. Czy ta zasada jest uregulowana jakimś przepisem?
Projekty aktów normatywnych o charakterze wewnętrznym (uchwał i zarządzeń) i Uchwały Rady Ministrów są wydawane na podstawie Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej lub ustawy, a uchwały innych organów oraz zarządzenia — na podstawie ustawy. Podstawą wydania uchwały i zarządzenia jest przepis prawny, który: 1) upoważnia dany organ do uregulowania określonego zakresu spraw; 2) wyznacza zadania lub kompetencje danego organu. W uchwale i zarządzeniu zamieszcza się przepisy prawne regulujące wyłącznie sprawy z zakresu przekazanego w przepisie oraz sprawy należące do zadań lub kompetencji odpowiedniego organu.Tekst uchwały i zarządzenia rozpoczyna się od wskazania przepisu prawnego, na podstawie którego uchwała albo zarządzenie są wydawane. Akty normatywne o charakterze wewnętrznym określa się wyłącznie nazwą „uchwała” albo „zarządzenie”. Zmiana (nowelizacja) ustawy/ statutu. Zmiana (nowelizacja) ustawy polega na uchyleniu niektórych jej przepisów, zastąpieniu niektórych jej przepisów przepisami o innej treści lub brzmieniu albo na dodaniu do niej nowych przepisów. Przepisy ustawy zmienia się: 1) odrębną ustawą zmieniającą; 2) przepisem zmieniającym zamieszczonym w innej ustawie. Natomiast w przypadku licznych zmian lub takich, które naruszałyby spójność statutu albo w przypadku, gdy statut był już wielokrotnie nowelizowany, opracowuje się projekt nowego statutu zgodnie z art. 52 ust. 2 uso.
Podstawa prawna: 1. ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie „Zasad techniki prawodawczej”, w szczególności § 82, 83, 133, 140; 2. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. (ze zm.) o systemie oświaty, w szczególności art. 52 ust. 2.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o informacje w sprawie wymaganej dokumentacji prowadzonej w szkołach ponadpodstawowych: LO, Szkoła Branżowa I stopnia i Technikum.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy informowania o realizacji obowiązku szkolnego i nauki . Kogo należy informować o tym fakcie w przypadku wychowanka (wiek 22 lata) z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, który realizuje zespołowe zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze w ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym? Wychowanek ma prawo uczęszczać do ośrodka do 25 roku życia.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Po kontroli sanepidu stwierdzono w naszym przedszkolu nieprawidłowości w nadmiernej liczbie dzieci. Jesteśmy przedszkolem niepublicznym, mamy małe 13-18 osobowe grupy i sale, które wg nas są wystarczającej wielkości- dzieci mają swobodny dostęp do stolików, miejsce do zabawy, kąciki zajęć. Pani kontrolująca powołała się na rozporządzenie MENiS Dz U. z 2003 nr 6, poz 69 (w którym nie znalazłam żadnych konkretnych wytycznych odnośnie przypadającej liczby dzieci na metr kwadratowy) oraz na paragraf 5 pkt1b rozp MEN w sprawie rodzajów innych form wychowania - który to nie dotyczy przedszkola. Czy istnieje w takim razie jakiś przepis jasno mówiący o tym ile dzieci może być na danej powierzchni? Czy mogę podważyć stwierdzone nieprawidłowości?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka odeszła na emeryturę w 2006 z Zespołu Szkół nr 26 ul. Urbanistów 3 w Warszawie. Będąc na emeryturze w latach 2011-2017 pracowała w Gimnazjum nr 3 w Pruszkowie (obecnie Szkoła Podstawowa nr 3). W latach, w których pracowała tj. 2011-2017 była objęta opieka socjalną – jako pracownik. Gimnazjum nr 3 było jej ostatnim miejscem pracy, które zostało przekształcone w Szkołę Podstawową nr 3.
Dodaję, że pracując w Gimnazjum nr 3 nie zawiesiła pobierania emerytury.
18.11.2019 r. złożyła do Szkoły Podstawowej nr 3 w Pruszkowie prośbę o objęcie opieką socjalną.
Czy Szkoła Podstawowa nr 3 powinna objąć nauczycielkę opieką socjalną z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jetem dyrektorem szkoły publicznej prowadzonej przez stowarzyszenie, szkoła świetnie sobie radzi, czy gmina może przejąć naszą szkołę w związku ze zmianami, wchodzącymi od 1.09.2017.?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe