Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Opinia arkusza przez związki zawodowe. Czy ZZ mogą żądać przesłania arkusza organizacyjnego do swojego zarządu w celu przeprowadzenia analizy przydziałów godzin i wydania opinii o nim? (podstawa prawna)
Arkusz organizacyjny szkoły zawiera informację publiczną w rozumieniu ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (D. U. z 2015 r., poz. 2058), z tego względu powinien zostać udostępniony w terminie 30 dni od złożenia wniosku przez organizację związkową (wraz z personaliami nauczycieli i informacją o kwalifikacjach oraz przydziale godzin) bez względu na cel, do którego ma służyć zapoznanie się z jego treścią (art. 4 ust. 1 pkt 4, art. 10 ust. 1 UoDDIP).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel był na szkoleniu w sobotę. Czy należy się za to dzień wolny? Zgodnie z KP powinien mieć dzień wolny, jednak art. 42c KN mówi, że dzień wolny należy się tylko wtedy, gdy nauczyciel prowadził zajęcia. Jesteśmy przedszkolem państwowym pracującym wg KN. Według mnie obowiązują mnie przepisy KN, natomiast w sprawach nieuregulowanych w KN odwołuję się do KP. Proszę rozwiać moje wątpliwości.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie odnośnie nauczyciela współorganizującego kształcenie. Uczeń posiada orzeczenie o niedosłuchu (z klucza nie otrzyma nauczyciela wspomagającego- brak sprzężenia lub autyzmu). Na etapie diagnozy nie wskazano potrzeby zatrudnienia dodatkowego nauczyciela w celu współorganizowania kształcenia ucznia z niedosłuchem. Szkoła po około roku widzi taką potrzebę. Zwróciła się do poradni o modyfikację orzeczenia oraz wpisanie nauczyciela wspomagającego, aby dyrektor szkoły mógł o niego zawnioskować do organu prowadzącego. Czy konieczne jest uchylanie orzeczenia, czy dyrektor po uprzednim dokonaniu przez specjalistów wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia może sam zawnioskować o nauczyciela wspomagającego? Czy trzeba ująć taki zapis w orzeczeniu? Jak to prawnie wygląda? Dzieciom z niedosłuchem nauczyciel wspomagający nie przysługuje z klucza, jedynie za zgodą OP.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- czy na świadectwie gimnazjum pisze się zajęcia wdż
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Co oznacza termin wydanie legitymacji? Korzystamy z systemu dziennika elektronicznego, który umożliwia wystawianie legitymacji uczniowskich: nadanie kolejnego numeru oraz wydruk na giloszu wraz ze zdjęciem.
Ponadto system umożliwia wygenerowanie danych niezbędnych do mLegitymacji. Z tego co mi wiadomo mLegitymacja ważna jest tylko wtedy, gdy wydana została legitymacja w szkole. Co więc oznacza wydanie legitymacji? Nadanie numeru i miejsce w rejestrze wydanych dokumentów, czy też fizyczne wydrukowanie dokumentu? Uczniowie chcący korzystać z mLegitymacji będą mieli takie same uprawnienia co Ci, korzystający z tradycyjnej. Czy zatem uczeń musi posiadać dwa dokumenty, czy może tylko ten elektroniczny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nowe rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania....określa, że podstawą klasyfikowania w szkole dla dorosłych są egzaminy semestralne. Czy w Gimnazjum dla dorosłych kształcącym w formie stacjonarnej egzaminy te mają być ze wszystkich przedmiotów po każdym semestrze, zgodnie z par.24a.1. Projekt edukacyjny Gimnazjum dla dorosłych nie dotyczy.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe