Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od września do szkoły zacznie uczęszczać dziecko z padaczką i orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu lekkim. Posiada również orzeczenie do nauczania indywidualnego. Jak mam płacić nauczycielom przedmiotowcom za zajęcia z tym uczniem?Nauczyciele mają kwalifikacje przedmiotowe ale nie posiadają kwalifikacji do pracy z dziećmi z orzeczoną niepełnosprawnością. Do tej pory występowałam o zgodę do kuratora oświaty a nauczyciele dyplomowani za te godziny mieli płacone jak stażyści. Jak powinno to wyglądać?
Jeśli nauczyciele nie mają kwalifikacji z oligofrenopedagogiki, to najlepiej zawrzeć odrębną umowę na te godziny poprzedzoną zgodą kuratora. I wówczas na podstawie art. 10 ust. 7 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 – Karta nauczyciela (tekst jednolity: Dz.U. z 2006 r., nr 97, poz. 674 z późn. zm.) można ich zatrudnić jak stażystów.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W szkole jest świetlica dla uczniów gimnazjum dojeżdżających gimbusem. Wolą oni jednak przebywać w tym czasie poza terenem szkoły. Wracają przed odjazdem gimbusa. Rodzice im na to pozwalają. Jakie stanowisko w tej sprawie powinna zająć szkoła?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w ramach godzin tzw. "kartowych" można przydzielić nauczycielowi zajęcia kompensacyjno-korekcyjne dla uczniów z opinią poradni ped.-psych.? Nauczyciel posiada odpowiednie kwalifikacje.
- Czy nauczycielowi realizującemu zajęcia indywidualne z uczniem, który posiada opinię w objęciu pomocą psychologiczno-pedagogiczną w formie zindywidualizowanej ścieżki kształcenia, należy się dodatek 20%?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szanowni Państwo, czy istnieje w prawie oświatowym możliwość "zawieszenia w prawach ucznia". Jeśli tak, to czy taki zapis powinien znaleźć się w statucie szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaki jest właściwy tryb uchwalenia programu wychowawczego szkoły oraz szkolnego programu profilaktyki? Z Ustawy o systemie oświaty (art. 54.2) wynika, że inicjatywa uchwalenia należy do rady rodziców w porozumieniu z radą pedagogiczną. Z kolei z rozporządzenia MEN z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół § 2 ust. 2 wynika, że wspomniane programy uchwala rada pedagogiczna po zasięgnięciu opinii rady rodziców oraz samorządu uczniowskiego. Wobec tego według mnie powinniśmy stosować przepis z wyższego w hierarchii aktu prawnego, czyli ustawy. Czy mam rację? Co oznacza w tym kontekście wyrażenie „w porozumieniu z radą pedagogiczną”? Czy po uchwaleniu tych programów przez radę rodziców rada pedagogiczna może wprowadzić poprawki, czy tylko je akceptuje lub nie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe