Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od września 2017w przedszkolu będzie realizowane wczesne wspomaganie (1 dziecko), proszę napisać jaka dokumentacja obowiązuje dyrektora i nauczyciela- przykładowe wzorce i aktualne rozporządzenie. Jeżeli jeszcze jedno dziecko będzie posiadało opinię o wczesnym wspomaganiu, czy te zajęcia mogą być wspólne dla 2 dzieci ?
Dokumentacja WWRD w szczególności powinna objąć: dokumenty dotyczące pracy specjalisty lub specjalistów (np. harmonogram zadań, przydział godzin, dziennik zajęć specjalisty), dotyczące dziecka (opinię o potrzebie WWRD, ewentualne orzeczenia lub zalecenia lekarskie i poradni psychologiczno - pedagogicznej, dziennik zajęć WWRD, harmonogramy zajęć, program WWRD), dokumentacja dotycząca współpracy z rodziną dziecka (notatki służbowe z rozmów oraz spotkań, wywiady i ankiety, ewentualne harmonogramy współpracy i dokumenty potwierdzające ich realizację), zgodnie z ogólnymi wytycznymi § 13 i 19 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji oraz § 3 ust. 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 października 2013 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, Dz.U. z 2013 r., poz. 1257, które powtarza § 11 i 17 projektu rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji, https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12299503 oraz § 5 projektu rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12300001, Ten ostatni projekt rozporządzenia przewiduje jeszcze jeden nowy dokument - arkusz obserwacji dziecka, który ma zawierać w szczególności: imię i nazwisko dziecka; numer opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz datę wydania tej opinii; ocenę sprawności dziecka w zakresie: motoryki dużej, motoryki małej, percepcji, komunikacji, rozwoju emocjonalnego i zachowania; ocenę postępów oraz trudności w funkcjonowaniu dziecka, w tym identyfikowanie i eliminowanie barier i ograniczeń w środowisku utrudniających jego aktywność i uczestnictwo w życiu społecznym; informacje dotyczące poszczególnych zajęć realizowanych w ramach wczesnego wspomagania, a także określa w § 6 treść programu WWRD. Zajęcia powinny być realizowane wyłącznie indywidualnie dla każdego dziecka z udziałem rodziców, co wprost wynika z § 4 ust. 2 ww. rozporządzenia MEN z dnia 11 października 2013 r. oraz § 8 ust. 4 ww. projektu rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam pytanie odnośnie podręczników. Czy procedury darmowych podręczników muszą być ujęte w statucie szkoły?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który nie był obecny na posiedzeniu rady pedagogicznej, może mieć dostęp do protokołu z ostatniego posiedzenia czy dyrektor może odmówić mu dostępu? Proszę o podanie podstaw prawnych.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy regulamin wycieczek musi być zaopiniowany przez radę pedagogiczną?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy skonstruować kartę oceny ryzyka zawodowego dyrektora szkoły i jego zastępcy?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic złożył w szkole pismo do dyrektora z prośbą o wyjaśnienie na piśmie, jakie kroki zostały podejmowane w związku z sytuacjami (i tu wymienione w punktach różne sytuacje, nawet sprzed 2 lat) w celu wsparcia dziecka. Nadmieniam, że wszystkie sytuacje na bieżąco były wyjaśniane i omawiane z zainteresowanymi rodzicami oraz uczniami i na ich okoliczność były sporządzane notatki służbowe. Czy szkoła musi wydać takie wyjaśnienia na piśmie na prośbę rodzica? Rodzic napisał, że jest to mu potrzebne, a właściwie lekarzowi psychiatrze w celu obrania nowego kierunku leczenia.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe