Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od niedawna mamy dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.Wszystkie zalecenia z orzeczenia staramy się realizować . dziecko ma zalecona terapię logopedyczna i psychologiczna . rodzic nie chce wyrazic zgody na terapie psychologiczna. I w tym momencie mamy problem. Czy złożenie przez rodzica orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego jest rownoznaczne z wyrażeniem zgody na realizację wszystkich zaleceń z orzeczenia bez dodatkowej zgody rodzica? proszę o pilna odpowiedź.
Wszystko zależy od tego, z jakiego „klucza” organizuje się wspomniane zajęcia terapeutyczne.
Dla dziecka niepełnosprawnego z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego opracowuje się Indywidualny Program Edukacyjno- Terapeutyczny, w którym należy zaplanować min.:
1. indywidualne zajęcia rewalidacyjne – wynikające z rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017r w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 24 sierpnia 2017 poz. 1578). Udział w tych zajęciach jest obowiązkowy. Prowadzić je może wyłącznie nauczyciel z kwalifikacjami z zakresu pedagogiki specjalnej lub specjalista np. logopeda.
2. zajęcia, które są formą pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej dziecku na terenie przedszkola lub szkoły – wynikające z rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017r. w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 25 sierpnia 2017 poz, 1591). Udział w tych zajęciach jest dobrowolny.
Zatem, jeśli zajęcia terapeutyczne z psychologiem są zaplanowane w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, to rodzice mają prawo nie wyrażać zgody na uczestnictwo dziecka w tych zajęciach.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Sprawa dotyczy ZFŚS. Jesteśmy szkołą pracującą w systemie zaocznym, część zajęć odbywa się popołudniami. Posiadamy pracowników etatowych i oraz takich których zatrudniamy na umowę o pracę na czas określony na część etatu np. 5/18. Są to zazwyczaj nauczyciele, których nasza szkoła nie jest podstawowym miejscem pracy. Oznacza to, iż pełne etaty i zatrudnienie na czas nieokreślony posiadają w innych szkołach, a nasza placówka jest dodatkowym miejscem pracy. Czy w związku z powyższym osoby takie powinny otrzymywać pełne świadczenia z ZFŚS czy powinno być to różnicowane? Ostatnio pracownicy etatowi stwierdzili, iż jest to niesprawiedliwe gdyż pracownicy zatrudnieni dodatkowo w naszej szkole z ZFŚS korzystają podwójnie (tj. w podstawowym miejscu pracy i dodatkowym miejscu pracy) w pełnym wymiarze. Wnosili, że czym innym jest praca na np. pół etatu gdy jesteśmy podstawowym miejscem pracy a czym innym praca na pół etatu gdy pracownik posiada inne podstawowe miejsce pracy, a tu przychodzi dodatkowo. Proszę o odpowiedź i ewentualne orzeczenia w tej sprawie.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Kto jest administratorem danych osobowych według nowych przepisów (od 25 maja 2018 r.) w niepublicznym przedszkolu? Co należy wpisać w klauzulę informacyjną dla rodziców: administratorem danych osobowych jest dyrektor niepublicznego przedszkola czy Przedszkole... sp. z o.o.? Dyrektor nie jest właścicielem przedszkola, firmę prowadzą osoby fizyczne.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Właściciele niepublicznego przedszkola (dyrektor i zarazem nauczyciel wychowania przedszkolnego oraz wicedyrektor i nauczyciel języka angielskiego), którego organem prowadzącym jest spółka z o.o., są zatrudnieni przez spółkę nie mają umowy o pracę, tylko zatrudnia ich spółka, a co za tym idzie, nie opłacamy składki ZUS itp. Działamy jako spółka (jesteśmy członkami zarządu), czy w tym wypadku możemy pobierać wynagrodzenie z dotacji z urzędu miasta?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciele w przedszkolu i szkole planują w lipcu planują zorganizowanie tzw. nocowania dla dzieci. Realizujemy program wakacyjny i nocowanie wpisuje się nam "ładnie" w program. Czy musimy zorganizować jakieś dodatkowe papiery? Czy musimy mieć zgodę kuratorium na przeprowadzenie nocy w przedszkolu i szkole? Czy może zgodę organu prowadzącego? Bardzo proszę o odpowiedź.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy otrzymam obudowę /wzór/ planu wychowawczo-profilaktycznego dla szkoły podstawowej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe