Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od kiedy przestaje działać stare SIO ? Czy nie będziemy już przekazywać danych do starego SIO stan na 30 marca w tym roku ? Czy wszystkie dane będą przekazywane do nowego SIO ?
Na podstawie art. 105 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz.U. z 2018 r. poz. 1900 z późn. zm.) tzw. stare SIO funkcjonuje do dnia 1 marca 2019 r., czyli według stanu na dzień 30 marca 2019 r. będą przekazywane dane tylko do nowego SIO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy od 1 września 2012 r. w zespole szkół może funkcjonować jednocześnie liceum ogólnokształcące i liceum ogólnokształcące dla dorosłych? Czy można otworzyć równocześnie klasę pierwszą i drugą w liceum ogólnokształcącym dla dorosłych i w lliceum ogólnokształcącym?Nadmieniam, że obecnie kształcimy w LO, liceum uzupełniającym dla dorosłych, technikum, ZSZ oraz szkole policealnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób prostować oczywiste pomyłki w dokumentach przebiegu nauczania? Czy należy to robić czerwonym kolorem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W połowie lutego zgłosiła się do naszej szkoły, rodzina z Ukrainy z Doniecka, z trójką dzieci. W związku z sytuacją na Ukrainie dzieci od września nie uczęszczały regularnie do szkoły. Rodzina jest też po bardzo traumatycznych przeżyciach w związku z ucieczką z miejsca zamieszkania. Rodzice nie posiadali dokumentów ukończenia poszczególnych klas dzieci. Po przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej oraz testów z zakresu matematyki i języka angielskiego, uczniowie zostali przyjęci do klas odpowiednio: klasa 2 - Sierhij (9 lat), klasa3 - Beniamin (11lat), klasa5 - Yelisei (13lat). W ciągu 2 miesięcy, kiedy chłopcy są u nas w szkole, widzimy, że zrobili ogromne postępy w nauce, szczególnie Beniamin i Yelisei. Zaczęli przypominać sobie treści, które były realizowane w szkole na Ukrainie. Uczęszczają na zajęcia wyrównawcze oraz na dodatkowe lekcje języka polskiego. Rodzice chłopców zwrócili się do mnie z prośbą o możliwość przeniesienia/promocji dwóch starszych synów do klas programowo wyższych. Na Ukrainie ukończyli odpowiednio klasy Sierhij - klasa 2, Beniamin - klasa 4, Yelisei - klasa 6. W związku z tym, zwracam się z zapytaniem, czy w tej wyjątkowej sytuacji, istnieje taka możliwość, aby w trakcie roku szkolnego, np. zorganizować egzaminy klasyfikacyjne, na podstawie których uczniowie ci mogliby przejść do klasy programowo wyższej. Jeśli nie to czy istnieje jakakolwiek inna możliwość, aby rozwiązać tą sytuację.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole jest świetlica dla uczniów gimnazjum dojeżdżających gimbusem. Wolą oni jednak przebywać w tym czasie poza terenem szkoły. Wracają przed odjazdem gimbusa. Rodzice im na to pozwalają. Jakie stanowisko w tej sprawie powinna zająć szkoła?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W roku szkolnym 2015/16 w gimnazjum rozpocznie naukę uczennica z zespołem Aspergera. W szkole podstawowej dziecko uczyło się języka niemieckiego. Czy w gimnazjum, na prośbę rodziców, można zmienić nauczanie języka na angielski (oczywiście poziom III.0)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe