Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od 1.09.2017 r. przestały funkcjonować szkoły zawodowe. Pozostały jedynie klasy szkół zawodowych prowadzone przez szkoły branżowe. Jakiej pieczątki należy używać wydając zaświadczenie, duplikat legitymacji (a na zakończenie roku szkolnego również świadectwa), uczniowi klasy drugiej i trzeciej szkoły zawodowej? Czy ma to być pieczątka szkoły branżowej, czy zawodowej?
Stosowanie pieczęci ZSZ zostało zastrzeżone tylko do świadectw wydawanych uczniom tych klas (art. 164 ust. 3 ustawy z 14.12.2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz.U. z 2017 r., poz. 60). Z kolei na z tego względu na zaświadczeniach i duplikatach legitymacji należy stosować pieczęć szkoły branżowej I stopnia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy do rozpoczęcia nauczania domowego potrzebna jest opinia poradni? Mamy pandemię i chyba obowiązują przepisy o pandemii?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od września będę dyrektorem szkoły podstawowej z oddziałami gimnazjalnymi. W gimnazjum funkcjonuje Rada Szkoły, a u nas Rada Rodziców. Jak ma zostać uregulowana kwestia wygaśnięcia działalności Rady Szkoły w gimnazjum? Czy do czasu funkcjonowania oddziałów gimnazjalnych Rada Szkoły może jeszcze działać przy tych oddziałach czy od września musi nastąpić przekształcenie/ połączenie tych dwóch organów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chcę zatrudnić osobę do pracy na stanowisku nauczyciela zespołowych zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, która ma studia licencjackie z filologii germańskiej specjalność literaturoznawstwo, magistra z zarządzania zasobami ludzkimi i skończyła studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki i przygotowania pedagogicznego. Czy osoba ma kwalifikacje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel może iść na urlop dla poratowania zdrowia tuż przed wakacjami letnimi lub w czasie trwania wakacji?
- W dniu wczorajszym otrzymałam od Państwa odpowiedź na zadane pytanie dt. wychowanków w Ośrodku Rewalidacyjno-Wychowawczym. Otrzymałam odpowiedź, która budzi bardzo dużo wątpliwości. Chodziło mi głównie o upewnienie się czy dziecko z niepełnosprawnością sprzężoną ( w tym jedna z niepełnosprawności to upośledzenie intelektualne w stopniu lekkim) również może być w ORW? a otrzymałam od Państwa informację iż dzieci umiarkowane i znaczne również nie mogą???
Jak mówi Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 2 listopada 2015r. w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych (....) i w tym rozdział 5 który dotyczy ORW i § 48 ust.2 mówi kim są wychowankowie. Moje zapytanie dotyczyło właśnie tego, iż w punkcie drugim nie są określone dzieci z niepełnosprawnością intelektualną sprzężoną (więc budziło to moje wątpliwości czy upośledzenie lekkie również może być?) Państwo twierdzą że niepełnosprawność sprzężona to upośledzenie głębokie plus jeszcze coś. Po części tak - bo samo upośledzenie głębokie świadczy o wielu czynnikach niepełnosprawności-natomiast dziecko takie otrzymuje orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych a nie o potrzebie kształcenia specjalnego. Jaka podstawa prawna mówi o Państwa odpowiedzi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe