Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2022/2023
- Wzory dokumentów kontrolnych 2022/2023
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2021/2022
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczycielka zgłosiła, że w tym semestrze zrealizowała już ponad 36 godzin z art.42 KN. Czy nadwyżkę tych godzin można przenieść na II semestr?
Podjęcie decyzji w kwestii rodzaju zajęć, które będą realizowane w szkole w ramach godzin, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 lit. a i b Karty Nauczyciela, przydzielenie tych godzin do realizacji poszczególnym nauczycielom oraz rozliczanie tych godzin, należy do kompetencji dyrektora szkoły. Zajęcia te są rejestrowane i rozliczane w okresach półrocznych w dziennikach zajęć pozalekcyjnych. Rozliczane są z wyłączeniem: ferii zimowych, ferii letnich, dni wolnych od pracy oraz przerw w nauce. Oznacza to, że przepisy wskazują dyrektora jako osobę kompetentną do rozliczania godzin, nie ma natomiast zastrzeżenia, że godziny muszą być przepracowane w konkretnej ilości godzin w każdym półroczu. Półrocze bowiem w każdej szkole może oznaczać inne terminy – w zależności od zapisów w statucie (sposobu podziału na okresy półroczne zależne np. od rozpoczęcia ferii szkolnych w danym województwie). Podstawa prawna: 1) art. 42 ust. 7a pkt 2 ustawy – Karta Nauczyciela z 26.01.1982 r. (ze zm.), 2) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (ze zm.), 3) § 10 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 19 lutego 2002 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o odpowiedź w następującej kwestii: czy uczeń 6 klasy szkoły podstawowej może wybrać na sprawdzianie szóstoklasisty język niemiecki, jeśli jest to drugi język, który jest dla niego obowiązkowy, pomimo że dodatkowy, w wymiarze 6 godzin tygodniowo w cyklu, począwszy od klasy 4. Dodatkowe pytanie: ile godzin z podstawy programowej w całym trzyletnim cyklu powinien zrealizować nauczyciel języka niemieckiego jako drugiego języka obcego w klasach 4-6 SP?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy możliwa jest zmiana w planie nauczania danej klasy w trakcie etapu edukacyjnego w liceum ogólnokształcącym, jeżeli tak to na czyj wniosek?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który ma studia podyplomowe z informatyki może odmówić nauczania tego przedmiotu? Chodzi zarówno o przypadek , kiedy nauczyciel ma pełny etat swojego podstawowego przedmiotu jak i wtedy kiedy uzupełnia etat kilkoma godzinami informatyki.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy prawo oświatowe dopuszcza wciąż radę pedagogiczną w formie zdalnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak rozliczyć pracę w sobote i niedzielę nauczyciela? Dzień wolny nie może być udzielony ze względu na organizację pracy szkoły. Nauczyciel wyjeżdż na "zieloną szkołę" z 15 uczniami na dwa tygodnie. Wchodzą w grę 2 soboty i niedziele.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe