Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczycielka stażystka została przyjęta do szkoły w dniu 1.09.2015 r. na czas określony do dnia 24.06.2016 r. i rozpoczęła staż na nauczyciela kontraktowego. Od dnia 1 marca pracuje w innej szkole, do której przeszła za porozumieniem stron. W drugiej szkole została zatrudniona do lutego 2017 r. Cały czas pracuje na zastępstwo. Proszę o odpowiedź czy może kontynuować staż w drugiej szkole od dnia 1 marca 2016 r.?
Nauczycielowi kontraktowemu i nauczycielowi mianowanemu, którzy w okresie trwania stażu zmienili miejsce zatrudnienia zalicza się okres dotychczas odbytego stażu, jeżeli podjęli zatrudnienie w szkole nie później niż 3 miesiące po ustaniu poprzedniego stosunku pracy i za okres dotychczas odbytego stażu otrzymali pozytywną ocenę dorobku zawodowego. Analiza zapisów ustawy jednoznacznie wskazuje, że kontynuacja stażu dotyczy nauczycieli kontraktowych i nauczycieli mianowanych (nie: stażysty).
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (ze zm.), w szczególności art. 9f.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Biorąc pod uwagę zapisy Art. 220 ust. 1 pkt 4 ustawy Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe: „4) liczba uczniów przypadających na jeden etat pedagoga, psychologa lub logopedy, zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez daną jednostkę samorządu terytorialnego, nie może być wyższa niż liczba uczniów przypadających na jeden etat pedagoga, psychologa lub logopedy, zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez tę jednostkę samorządu terytorialnego, w roku szkolnym 2016/2017”, czy można powstałą zwyżkę godzin przeznaczyć na realizację zajęć w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Przykładowo: Szkoła w roku szkolnym 2016/17 na 290 uczniów; w roku szkolonym 2017/18 - 340 uczniów co daje zwiększenie etatu pedagoga i psychologa do 1,18 etatu, co w przeliczeniu na godziny daje zwyżkę 4 godzin. Pytanie: Czy: 1. Zwyżkę 4 godzin pedagoga szkolnego można przeznaczyć np. na realizację zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów z takim zaleceniem wynikającym z opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej o dostosowaniu wymagań edukacyjnych (pedagog posiada stosowne kwalifikacje do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych). 2. Zwyżkę godzin psychologa szkolnego przeznaczyć na zajęcia logopedyczne. W tym przypadku psycholog nie posiada stosownych kwalifikacji. Zajęcia byłyby powierzone innemu nauczycielowi, który posiada kwalifikacje do prowadzenia logopedii (studia podyplomowe). 3. Zajęcia logopedyczne, o których mowa w pkt. 2 realizowane przez nauczyciela np. edukacji wczesnoszkolnej byłyby jego godzinami ponadwymiarowymi. Z jakiego pensum należy w takim wypadku rozliczać godziny ponadwymiarowe: 18- godzinnego (pensum nauczyciela) czy 20-godzinnego (pensum psychologa)?
- Czy można zakwestionować wynik wyboru kandydata na dyrektora szkoły przez komisję konkursową, jeśli zamiast potwierdzonej kopi zaświadczenia o zatrudnieniu, kandydat włożył do teczki oryginalne zaświadczenie ?
- Dwóch nauczycieli zatrudnionych na podstawie mianowania w lipcu 2014 r. zwróciło się z wnioskiem do dyrektora szkoły o obniżenie wymiaru etatu na jeden rok szkolny. Czy nauczyciele tracą status mianowania? Jaką formę zastosować przy zmianie warunków zatrudnienia: porozumienie zmieniające warunki zatrudnienia czy aneks?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Witam! Sąd przywrócił nauczycielkę do pracy na poprzednich warunkach pracy i płacy. W ostatniej umowie została zatrudniona na stanowisku nauczyciela. 28 lutego 2011 r. zaproponowałem jej 7 godzin języka niemieckiego i resztę uzupełnia zastępstwami. Tygodniowy wymiar nie przekracza pensum 18 godzin. Warunki płacy są bez zmian. Nauczycielka odmówiła, twierdząc że wcześniej uczyła niemieckiego i chce mieć 18 godzin niemieckiego. Ja nie mogę zaproponować jej takiego rozwiązania.Przecież byłą zatrudniona na stanowisku nauczyciela, w umowie nie ma mowy jakiego przedmiotu. Pozdrawiam!
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel jest od października do marca na urlopie dla poratowania zdrowia. Zobowiązał się, iż w czasie urlopu wykona wcześniejsze zobowiązania. Nieustannie lekceważy ponaglenia wykonania zobowiązania. Czy po powrocie do pracy mogę nauczycielowi udzielić kary?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe