Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczycielka prowadzi indywidualne zajęcia rewalidacyjno - wychowawcze w przedszkolu z dzieckiem upośledzonym w stopniu głębokim. Czy należy się jej dodatek za trudne warunki pracy? Jeśli tak, to w jakiej wysokości? Przedszkole jest ogólnodostępne. Godziny prowadzonych zajęć są godzinami ponadwymiarowymi.
Za prowadzenie zajęć rewalidacyjno-wychowawczch z dzieckiem w niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim nauczycielowi przysługuje dodatek za pracę w trudnych warunkach, zgodnie z art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2019 r., poz. 2215 oraz § 8 pkt 7 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz.U. z 2014 r., poz. 416 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jaki sposób dokumentować pomoc psychologiczno-pedagogiczną: czy w dziennikach zajęć rekomendowanych przez MEN, czy można założyć osobną teczkę dla każdego ucznia, która będzie zawierała niezbędne informacje (arkusz diagnostyczno-obserwacyjny, karta ewaluacji zajęć i efekty pracy)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wyjaśnienie i podstawę prawną. Jestem dyrektorem szkoły, w której pracuje moje dziecko. Czy mogę być członkiem komisji kwalifikacyjnej na stopień nauczyciela dyplomowanego? Jeśli nie, to jakie obowiązki muszę wykonać wobec organu nadzoru?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W tym roku szkolnym doszedł w klasie I gimnazjum nowy przedmiot - zajęcia artystyczne. W naszej szkole są to zajęcia taneczne. W jaki sposób należy dokonać wpisu na świadectwie szkolnym? (ocena jest obowiązkowa) Czy w zapisie pominąć rodzaj zajęć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie zmiany należy wprowadzić w statucie po przyjęciu zerówki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź na następujące pytanie: Jak należy interpretować przepis: § 7. ust. 4; Rozporządzenia MEN z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. z dnia 22 lutego 2012 r. poz. 204 ze zm.), w zakresie tworzenia grup koedukacyjnych na lekcjach wychowania fizycznego w szkole ponadgimnazjalnej?; cyt.§ 7. ust. 4; W klasach IV-VI szkoły podstawowej, w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej zajęcia wychowania fizycznego w zależności od realizowanej formy tych zajęć mogą być prowadzone łącznie albo oddzielnie dla dziewcząt i chłopców. PYTANIE: Czy w szkole ponadgimnazjalnej na zajęciach z wychowania fizycznego (prowadzonych w systemie klasowo lekcyjnym) można tworzyć grupy koedukacyjne, tzn. jedną lub dwie dziewczyny przydzielić do grupy chłopców? Jak zinterpretować zapis, że koedukacja jest możliwa: cyt: "...w zależności od realizowanej formy tych zajęć ..."?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe