Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Na podstawie art. 15 ust. 3 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz.U. z 2020 r., poz. 53 ze zm.), informacja o...

PORADA PRAWNA

22 czerwca 2020 Inne

Nauczycielka, która pracowała w naszej szkole w latach 1984-1995 zwróciła się o wystawienie duplikatu zaświadczenia o liczbie przysługujących świadectw rekompensacyjnych za lata 1991-1992. Taki dokument jest jej niezbędny, ponieważ przechodzi na emeryturę. Są to odległe lata. Szukałam kopi dokumentu, nigdzie nie znalazłam. Po rozmowie z pracownikami, którzy pracowali ww. latach w szkole i otrzymali „Zaświadczenie o przysługujących świadectwach rekompensacyjnych”- składali je w banku, na podstawie którego bank wypłacał należne pieniądze. W szkole nie ma kopi ww. zaświadczenia, a pracownik który je otrzymał musiał zostawić w banku. Jak mam postąpić, jeśli nie mam żadnego dokumentu, na podstawie którego można wystawić duplikat? Posiadam tylko listę, na której widnieje jej nazwisko oraz liczba przyznanych świadectw rekompensacyjnych. Czy na podstawie posiadanej listy mogę wystawić jej zaświadczenie o przyznanych świadectwach rekompensacyjnych?

Na podstawie art. 15 ust. 3 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz.U. z 2020 r., poz. 53 ze zm.), informacja o świadectwach rekompensacyjnych może mieć znaczenie dla byłego pracownika w kontekście ustalania przez ZUS podstawy wymiaru emerytury. Obowiązkiem pracodawcy jest współpraca w zakresie świadczeń emerytalnych z ZUS i pracownikiem (także byłym), zgodnie z art. 125 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy. W sytuacji, gdy była nauczycielka zwraca się o potwierdzenie informacji o liczbie wydanych świadectw rekompensacyjnych, a taką informacją pracodawca dysponuje na podstawie listy zawierającej personalia byłego pracownika i ilość wydanych świadectw, na tej podstawie należy wydać wnioskowane zaświadczenie z bieżącą datą, a nie odpis (duplikat), skoro nie ma oryginału, na podstawie którego można by powielić treść poprzedniego zaświadczenia. 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT