Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczycielka, która pracowała w naszej szkole w latach 1984-1995 zwróciła się o wystawienie duplikatu zaświadczenia o liczbie przysługujących świadectw rekompensacyjnych za lata 1991-1992. Taki dokument jest jej niezbędny, ponieważ przechodzi na emeryturę. Są to odległe lata. Szukałam kopi dokumentu, nigdzie nie znalazłam. Po rozmowie z pracownikami, którzy pracowali ww. latach w szkole i otrzymali „Zaświadczenie o przysługujących świadectwach rekompensacyjnych”- składali je w banku, na podstawie którego bank wypłacał należne pieniądze. W szkole nie ma kopi ww. zaświadczenia, a pracownik który je otrzymał musiał zostawić w banku. Jak mam postąpić, jeśli nie mam żadnego dokumentu, na podstawie którego można wystawić duplikat? Posiadam tylko listę, na której widnieje jej nazwisko oraz liczba przyznanych świadectw rekompensacyjnych. Czy na podstawie posiadanej listy mogę wystawić jej zaświadczenie o przyznanych świadectwach rekompensacyjnych?
Na podstawie art. 15 ust. 3 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz.U. z 2020 r., poz. 53 ze zm.), informacja o świadectwach rekompensacyjnych może mieć znaczenie dla byłego pracownika w kontekście ustalania przez ZUS podstawy wymiaru emerytury. Obowiązkiem pracodawcy jest współpraca w zakresie świadczeń emerytalnych z ZUS i pracownikiem (także byłym), zgodnie z art. 125 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy. W sytuacji, gdy była nauczycielka zwraca się o potwierdzenie informacji o liczbie wydanych świadectw rekompensacyjnych, a taką informacją pracodawca dysponuje na podstawie listy zawierającej personalia byłego pracownika i ilość wydanych świadectw, na tej podstawie należy wydać wnioskowane zaświadczenie z bieżącą datą, a nie odpis (duplikat), skoro nie ma oryginału, na podstawie którego można by powielić treść poprzedniego zaświadczenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy z dotacji oświatowej można sfinansować zakup dmuchańców (zamków dmuchanych) dla dzieci do ogrodu przedszkolnego? Jeśli tak, to czy wartość jednego zamku może przekraczać kwotę 10 000 zł?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór statutu niepublicznego przedszkola integracyjnego oraz regulamin pracy.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem szkoły niepublicznej. Nie powołałam ABI. Jakie zbiory muszę zgłosić do GIODO?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w pomieszczeniu kuchni (tam, gdzie przygotowuje się obiady) w placówce oświatowej można założyć monitoring?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry jestem dyrektorem Prywatnego Gimnazjum "Prymus" w Kościerzynie i jednocześnie organem prowadzącym szkołę. W związku z planowanymi zmianami w oświacie od 1 września 2017 roku planuję otworzyć Prywatne Liceum Ogólnokształcące. W dniu 29.09.2016r. złożyłam wniosek z planowaną liczbą uczniów o udzielenie dotacji na 2017 rok (począwszy od września 2017r.) W październiku br. otrzymałam pozytywną opinię Kuratora Oświaty, którą wraz z pozostałymi wymaganymi dokumentami złożyłam wraz z wnioskiem o zgłoszenie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonych przez Starostwo. Zostałam poinformowana, że dotacja mi się nie należy mimo złożenia w terminie do 30 września 2016r. planowanej liczby uczniów, ponieważ nie złożyłam wniosku zgłoszenia do ewidencji do 30 września br. Czy w związku z tym dotacja dla nowej placówki niepublicznej o uprawieniach publicznej należy się od września 2017r. (zgłoszenie do ewidencji zostało złożone 03.11.2016r.)? Dziękuję bardzo i liczę na odpowiedź.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe