Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczycielka j.polskiego i historii ukończyła studia podyplomowe w zakresie "Diagnozy i psychoprofilaktyki zagrożeń edukacyjnych" na wydziale pedagogicznym Akademii Pedagogicznej w Krakowie. Czy te studia dają kwalifikacje do pracy w szkole podstawowej jako pedagog szkolny?
Zgodnie z przepisami Rozporządzenia MEN z dnia 01.08.2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, kwalifikacje do zajmowania stanowiska pedagoga w szkole podstawowej posiada osoba, która ukończyła studia wyższe albo studia podyplomowe w zakresie prowadzonych zajęć oraz posiada przygotowanie pedagogiczne. Studia podyplomowe dają uprawnienia do tych konkretnych zajęć, których dotyczą.
Zadania pedagoga szkolnego określa Rozporządzenie MEN z dnia 09.08.2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej (...). Na podstawie § 24, do zadań pedagoga i psychologa w przedszkolu, szkole i placówce należy w szczególności:
1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
3) udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
5) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
7) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
8) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
a) rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki,
b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Ukończone przez nauczycielkę studia podyplomowe dotyczą części działalności pedagoga szkolnego. Dyrektor, jako pracodawca dokonuje oceny kwalifikacji nauczyciela pod kątem ich zgodności z zadaniami, jakie ma wykonywać zgodnie z potrzebami szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciele podczas ferii zimowych mogą opiekować się uczniami podczas ich wyjazdów np. na basen, do kina itp. nieodpłatnie?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W związku z reformą oświaty mam pytania: 1. Czy można nauczycielowi, który jest pod ochroną związku zawodowego, w następnym roku szkolnym, obniżyć wymiar zatrudnienia zgodnie z art. 20 KN? 2. W młodzieżowym ośrodku socjoterapii funkcjonuje gimnazjum, które będzie wygaszane. A co z ośrodkiem socjoterapii? Będzie wygaszany czy likwidowany? A może wygaszanie i likwidacja w tym przypadku znaczy to samo. W jakim trybie mają być zwalniani wychowawcy grup wychowawczych?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy jednostką budżetową,wypłacamy dodatek za staż pracy. Czy pracownikowi zatrudnionemu u nas od dłuższego czasu, który dostarczył obecnie zaległe świadectwo pracy (3 lata wstecz) należy wyrównać wysługę za trzy lata wstecz, czy płacić od następnego miesiąca?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację za ile dni niewykorzystanego urlopu należy się ekwiwalent nauczycielowi jeśli jest nauczycielem mianowanym i odchodzi z dniem 31.03.2013r na nauczycielskie świadczenie kompensacyjne na własną prośbę. Jesteśmy placówką feryjną.Proszę o pilną informację. Dziękuję.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel dyplomowany był zatrudniony na 0,5 etatu jako pedagog terapeuta. Chcę od nowego roku szkolnego zaproponować pełny etat na stanowisku nauczyciela rewalidacji indywidualnej. Przy pomocy jakiego dokumentu mam tego dokonać, poprzez porozumienie, aneks, oraz w jaki sposób? Zaznaczam, że 31 maja nauczyciel wyraził zgodę na przedstawioną propozycję.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe