Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel występuje z wnioskiem o ocenę pracy, bo chce przystąpić do konkursu na dyrektora szkoły, który ma mieć miejsce za dwa miesiące (dokumenty muszą być złożone odpowiednio wcześniej). Czy dyrektor szkoły zobowiązany jest do dokonania oceny pracy nauczyciela w terminie zdecydowanie krótszym niż 3 miesiące (ok. 1 miesiąca), bo tego domaga się nauczyciel?
Zmiana przepisów rozporządzenia jest niezwykle ważna dla dyrektora szkoły, bowiem oceny jego pracy – zgodnie z aktualnym rozporządzeniem - dokonuje organ nadzoru pedagogicznego w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę. Zmiana ta nie tylko wzmocnienia rolę kuratoriów, ale zgodnie z ustawą - powierza zadania ściśle związane z pełnionym nadzorem pedagogicznym. Natomiast dyrektor szkoły jest obowiązany dokonać oceny pracy nauczyciela w okresie nie dłuższym niż 3 miesiące od dnia złożenia wniosku.Oznacza to, że dyrektor nie może przekroczyć terminu ustawowego, może natomiast dokonać oceny w terminie krótszym niż 3 miesiące.Ponadto dyrektor szkoły dokonuje oceny pracy nauczyciela, uwzględniając w szczególności:1) poprawność merytoryczną i metodyczną prowadzonych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, prawidłowość realizacji innych zajęć i czynności wynikających z zadań statutowych szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony, kulturę i poprawność języka, pobudzanie inicjatywy uczniów, zachowanie odpowiedniej dyscypliny uczniów na zajęciach;2) zaangażowanie zawodowe nauczyciela (uczestnictwo w pozalekcyjnej działalności szkoły, udział w pracach zespołów nauczycielskich, podejmowanie innowacyjnych działań w zakresie nauczania, wychowania i opieki, zainteresowanie uczniem i jego środowiskiem, współpraca z rodzicami);3) aktywność nauczyciela w doskonaleniu zawodowym;4) działania nauczyciela w zakresie wspomagania wszechstronnego rozwoju ucznia, z uwzględnieniem jego możliwości i potrzeb;5) przestrzeganie porządku pracy (punktualność, pełne wykorzystanie czasu lekcji, właściwe prowadzenie dokumentacji).
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (ze zm.), w szczególności art. 6a.; 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 9 grudnia 2016 r. w sprawie kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczyciela, trybu postępowania odwoławczego oraz składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 1. Czy rozporządzenie MEN z dnia 21 maja 2001r. w sprawie ramowych statutów jest aktualne?
2. Czy w programie IPET zalecenia określone w orzeczeniu o kształceniu specjalnym np. terapia pedagogiczna , terapia psychologiczna, integracja sensoryczna można rozłożyć na czas realizacji określony w orzeczeniu ( czas realizacji wychowania przedszkolnego ) w taki sposób ,że w pierwszym roku planujemy terapię logopedyczną i terapię psychologiczna a w kolejnym roku integrację sensoryczna i terapię logopedyczną.
Co w przypadku organizacji Integracji sensorycznej, gdy nie mamy sali z przeznaczeniem na ten cel. Jesteśmy przedszkolem ogólnodostępnym.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor przedszkola ma obowiązek sfinansowania w całości wszystkim nauczycielom kursu z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w ramach godzin wynikających z art. 42 KN pedagog szkolny może organizować cotygodniowe spotkania/konsultacje dla rodziców oraz spotkania z instytucjami współpracującymi stale ze szkołą?
- Moje pytani dotyczy wysokości dotacji przekazywanej przez gminę stowarzyszeniu na prowadzenie szkoły. Umowa zawarta pomiędzy gminą, a stowarzyszeniem ustala, że gmina przekazuje stowarzyszeniu dotację na 1 ucznia w kwocie jaką ponosi na utrzymanie ucznia w tego samego typie szkół prowadzonych przez gminę. Moje pytanie brzmi, gdyby się okazało, że subwencja otrzymywana od państwa na jednego ucznia jest wyższa od dotacji przekazywanej stowarzyszeniu, to czy gmina ma obowiązek wyrównać stowarzyszeniu środki do wysokości subwencji oświatowej otrzymywanej od państwa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy realizacja obowiązku szkolnego w zerówce jest zależna od frekwencji dziecka? Czy dyrektor jest zobligowany do podjęcia jakichś kroków jeśli frekwencja dziecka w zerówce jest niższa niż 50 %? Jeśli tak to jakich? Czy nauczyciel przygotowujący diagnozę gotowości szkolnej ma ten fakt odnotować w diagnozie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe