Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel ukończył studia I stopnia (licencjat) w latach 2004-2008 na Uniwersytecie Warszawskim w Centrum Kształcenia nauczycieli języków obcych, Uniwersyteckim Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języka angielskiego kierunek nauczanie. Czy może podjąć pracę w szkole ponadpodstawowej?
Zgodnie z § 12 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2020 r., poz.1289 z późn. zm.) kwalifikacje do nauczania języka angielskiego w szkole ponadpodstawowej posiada przede wszystkim osoba, która ukończyła:
1) studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku filologia w specjalności języka angielskiego lub lingwistyki stosowanej w zakresie języka angielskiego, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
2) studia w kraju, w którym językiem urzędowym jest język angielski, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub;
3) studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na dowolnym kierunku (specjalności), i legitymuje się świadectwem egzaminu z języka angielskiego w stopniu zaawansowanym lub biegłym, o którym mowa w załączniku do rozporządzenia, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
4) nauczycielskie kolegium języków obcych w specjalności języka angielskiego.
Zgodnie z § 29 ust. 2 pkt 1a cytowanego rozporządzenia kwalifikacje do nauczania języka angielskiego w szkole ponadpodstawowej posiada również osoba, która ukończyły studia pierwszego stopnia prowadzone na podstawie przepisów obowiązujących przed dniem wejścia w życie rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela na kierunku filologia w specjalności filologia angielska oraz posiadająca przygotowanie pedagogiczne.
W tym przypadku studia na kierunku filologia o specjalności filologia angielska zostały ukończone w 2008 r.
Zatem, kierując się informacjami zawartymi w pytaniu można stwierdzić, że wymieniony nauczyciel może zostać zatrudniony w szkole ponadpodstawowej na stanowisku nauczyciela języka angielskiego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka przyrody zatrudniona jest w mojej szkole na 1/2 etatu i w sąsiedniej szkole również na 1/2 etatu. W tym miesiącu dyrekcja z sąsiedniej szkoły poprosiła już dwa razy tj. 6 godz. w tygodniu o zastępstwa koleżeńskie, ponieważ nauczycielka w tym czasie miała w tej szkole dodatkowe zajęcia (uroczystości szkolne). Proszę o poradę jak mam zachować się w takiej sytuacji. Nie chciałabym, aby dzieci z mojej szkoły były stratne, a zależy mi również na dobrych kontaktach z sąsiednią szkołą.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o udzielenie odpowiedzi na pytanie: jaki poziom nauczania języka obcego - III.0 czy III.1 wpisać do arkusza ocen uczniowi, który uczy się w gimnazjum języka niemieckiego od początku (nie uczył się go w szkole podstawowej i nie ma na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej oceny z tego przedmiotu) , natomiast teraz w gimnazjum, po samodzielnym wyrównaniu zaległości jest w grupie, która kontynuuje naukę j. niemieckiego - III.1?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń w wydanej przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną i dostarczoną szkole opinii ma następujące wskazanie: "dyktanda i prace pisemne oceniać opisowo przez wskazanie błędów". Jak zatem odnotować ocenę w dzienniku? Czy może odnotowywać tylko fakt zaliczenia dyktanda wpisując np. "zal". Proszę o odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam grupę 4-latków, w której na zmiany pracują wychowawca oraz nauczyciel, tzw. skoczek. Czy w tej grupie może mieć godziny trzeci nauczyciel? Według prawa w grupie może być nie więcej niż dwóch wychowawców. W tym przypadku jest jeden wychowawca i byłoby dwóch nauczycieli „skoczków”. Czy może tak być?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o informacje na jakim druku należy wydać świadectwo ukończenia szkoły średniej LO
Czy w tym roku szkolnym 23/24 prawo dopuszcza wydanie świadectw ( na dzień 26.04.24) na dotychczasowym druku tj MEN -I/16/2 lub z wyróżnieniem MEN !/17-w/2
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe