Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel ukończył studia I stopnia (licencjat) w latach 2004-2008 na Uniwersytecie Warszawskim w Centrum Kształcenia nauczycieli języków obcych, Uniwersyteckim Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języka angielskiego kierunek nauczanie. Czy może podjąć pracę w szkole ponadpodstawowej?
Zgodnie z § 12 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2020 r., poz.1289 z późn. zm.) kwalifikacje do nauczania języka angielskiego w szkole ponadpodstawowej posiada przede wszystkim osoba, która ukończyła:
1) studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku filologia w specjalności języka angielskiego lub lingwistyki stosowanej w zakresie języka angielskiego, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
2) studia w kraju, w którym językiem urzędowym jest język angielski, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub;
3) studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na dowolnym kierunku (specjalności), i legitymuje się świadectwem egzaminu z języka angielskiego w stopniu zaawansowanym lub biegłym, o którym mowa w załączniku do rozporządzenia, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
4) nauczycielskie kolegium języków obcych w specjalności języka angielskiego.
Zgodnie z § 29 ust. 2 pkt 1a cytowanego rozporządzenia kwalifikacje do nauczania języka angielskiego w szkole ponadpodstawowej posiada również osoba, która ukończyły studia pierwszego stopnia prowadzone na podstawie przepisów obowiązujących przed dniem wejścia w życie rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela na kierunku filologia w specjalności filologia angielska oraz posiadająca przygotowanie pedagogiczne.
W tym przypadku studia na kierunku filologia o specjalności filologia angielska zostały ukończone w 2008 r.
Zatem, kierując się informacjami zawartymi w pytaniu można stwierdzić, że wymieniony nauczyciel może zostać zatrudniony w szkole ponadpodstawowej na stanowisku nauczyciela języka angielskiego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o podanie aktualnych medali, odznaczeń lub rozporządzenia, w którym znajdę odpowiedź. Jestem nowym dyrektorem i nie znam aktualnych medali.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy przeprowadzenie szkolenia Rady Pedagogicznej jest wystarczającym powodem do tego, aby odwołać zajęcia lekcyjne w dniu szkolenia? Dodam, że szkoła, którą prowadzę jest na tyle specyficzna, że najlepiej by było, aby szkolenie odbyło się w konkretny dzień tygodnia, kiedy właśnie odbywają się zajęcia lekcyjne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W sprawozdaniu dyrektora szkoły z oddziałami przedszkolnymi użyłam w pewnym miejscu sformułowania- przedszkole. Nadzór pyta o jakim przedszkolu piszę. Proszę o wyjaśnienie jaki błąd popełniłam? Zawsze się pisze, że oddziały przedszkolne przy szkole podstawowej traktujemy jak przedszkole, we wszystkich przepisach tak jest.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel w szkole średniej w planie realizacji godziny karcianej zapisał, że będzie prowadził zajęcia wyrównawcze z chemii. W dzienniku zajęć znajdują się zapisy typu: temat i liczba uczestników: zero. Czy taką godzinę, podczas której nauczyciel siedział sam, należy traktować jako odbytą? Jeżeli nie - to co zrobić (takich godzin w dzienniku jest kilka)?
W bieżącym roku n-l zaplanował sobie, że na tych godzinach będą odbywać się sprawdziany poprawkowe. Czy to jest zgodne z literą prawa? Jakie kroki winien podjąć dyrektor, by te godziny odbywały się zgodnie z zapisami ustawy?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
B. Koś
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chcę zatrudnić osobę z wyższym wykształceniem bez kwalifikacji, ale z przygotowaniem pedagogicznym na czas nieobecności nauczyciela. W tej chwili, na kilka godzin tygodniowo, nie znajdę nikogo. Jak tę osobę zatrudnić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe