Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel ma wykształcenie: - wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym, kierunek: filologia polska; - studia podyplomowe, kierunek: edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna z językiem angielskim; - certyfikat językowy TELC potwierdzający znajomość języka angielskiego na poziomie B2. Czy nauczyciel posiada kwalifikacje do nauczania języka angielskiego w przedszkolu i nauczaniu zintegrowanym?
Studia podyplomowe na kierunku edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna z językiem angielskim dają kwalifikacje nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej oraz, w przypadku posiadania certyfikatu językowego, prawo do nauczania j. angielskiego na I etapie edukacyjnym.
ŚWIADECTWA POTWIERDZAJĄCE ZNAJOMOŚĆ JĘZYKÓW OBCYCH określa Załącznik do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli.
Zgodnie z nim znajomość jęzka angielskego potwierdzają:
1. Podstawowa znajomość języka:
a) First Certificate in English (FCE), University of Cambridge ESOL Examinations (dawniej University of Cambridge Local Examinations Syndicate), ocena A lub B,
b) International English Language Testing System (IELTS), z wynikiem 5,0 pkt - 6,0 pkt,
c) Test of English as a Foreign Language (TOEFL) - Educational Testing Service, Princeton, USA:
- wersja iBT (internetowa) - z wynikiem całkowitym minimum 57 pkt,
- wersja CBT (komputerowa) - minimum 173 pkt i dodatkowo minimum 3,5 pkt z pracy pisemnej (TWE) oraz minimum 50 pkt z egzaminu ustnego (TSE),
- wersja PBT (tradycyjna) - minimum 500 pkt i dodatkowo minimum 3,5 pkt z pracy pisemnej (TWE) oraz minimum 50 pkt z egzaminu ustnego (TSE),
d) City & Guilds Level 1 Certificate in ESOL International (reading, writing and listening) Communicator (B2) 500/1765/2 funkcjonujący również pod nazwą: City & Guilds International ESOL (IESOL) - poziom "Communicator"
łącznie z City & Guilds Level 1 Certificate in ESOL International (Spoken) Communicator (B2) 500/1775/5 funkcjonującym również pod nazwą: City & Guilds International Spoken ESOL (ISESOL) - poziom "Communicator";
2. Zaawansowana znajomość języka:
a) Certificate in Advanced English (CAE), University of Cambridge ESOL Examinations (dawniej University of Cambridge Local Examinations Syndicate), ocena A, B lub C,
b) International English Language Testing System (IELTS), z wynikiem 6,5 pkt - 7,0 pkt,
c) Test of English as a Foreign Language Educational Testing Service (TOEFL), Princeton, USA:
- wersja iBT (internetowa) - z wynikiem całkowitym minimum 87 pkt,
- wersja CBT (komputerowa) - minimum 213 pkt i dodatkowo minimum 4,5 pkt z pracy pisemnej - TWE oraz minimum 50 pkt z egzaminu ustnego - TSE,
- wersja PBT (tradycyjna) - minimum 550 pkt i dodatkowo minimum 4,5 pkt z pracy pisemnej - TWE oraz minimum 50 pkt z egzaminu ustnego - TSE,
d) City & Guilds Level 2 Certificate in ESOL International (reading, writing and listening) Expert (C1) 500/1766/4 funkcjonujący również pod nazwą City & Guilds International ESOL (IESOL) - poziom "Expert"
łącznie z City & Guilds Level 2 Certificate in ESOL International (Spoken) Expert (C1) 500/1768/8 funkcjonującym również pod nazwą City & Guilds International Spoken ESOL (ISESOL) - poziom "Expert";
3. Biegła znajomość języka:
a) Certificate of Proficiency in English (CPE), University of Cambridge ESOL Examinations (dawniej University of Cambridge Local Examinations Syndicate), ocena A, B lub C,
b) International English Language Testing System (IELTS), z wynikiem 7,5 pkt - 9,0 pkt,
c) Test of English as a Foreign Language Educational Testing Service (TOEFL), Princeton, USA:
- wersja iBT (internetowa) - z wynikiem całkowitym minimum 110 pkt,
- wersja CBT (komputerowa) - minimum 250 pkt i dodatkowo minimum 5 pkt z pracy pisemnej - TWE oraz minimum 50 pkt z egzaminu ustnego - TSE,
- wersja PBT (tradycyjna) - minimum 600 pkt i dodatkowo minimum 5 pkt z pracy pisemnej - TWE oraz minimum 50 pkt z egzaminu ustnego - TSE,
d) City & Guilds Level 3 Certificate in ESOL International (reading, writing and listening) Mastery (C2) 500/1767/6 funkcjonujący również pod nazwą City & Guilds International ESOL (IESOL) - poziom "Mastery"
łącznie z City & Guilds Level 3 Certificate in ESOL International (Spoken) Mastery (C2) 500/1771/8 funkcjonującym również pod nazwą City & Guilds International Spoken ESOL (ISESOL) - poziom "Mastery";
4. Egzaminy nauczycielskie
Świadectwa złożenia państwowego nauczycielskiego egzaminu z języka obcego stopnia I lub II przed Państwową Komisją Egzaminacyjną powołaną na podstawie zarządzenia nr 33 Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 sierpnia 1990 r. w sprawie egzaminów państwowych z języków obcych.
Jeżeli certyfikat, który posiada nauczyciel nie mieści się w żadnym z powyższych, nie posiada on uprawnień do nauczania języka angielskiego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w przedszkolu niepublicznym nauczyciel kontraktowy może mieć większe wynagrodzenie niż podaje ustawa? Czy to większe wynagrodzenie może w całości być sfinansowane z dotacji?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor może zatrudnić nauczycielkę języka polskiego (ukończyła filologię polską), będącą obecnie na drugim semestrze studiów podyplomowych z pedagogiki na etacie pedagoga szkolnego w liceum ogólnokształcącym?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinna być napisana informacja o warunkach zatrudnienia dla dyrektora szkoły, który też uczy i zatrudniony jest z Kodeksu pracy? W naszej szkole nie obowiązuje KN, a nauczyciele w umowach mają tylko zapis z KN, art. 64 ust. 1 KN.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jako dyrektor szkoły przeszedłem na emeryturę 5 lat temu i otrzymałem odprawę emerytalną. Następnie zostałem zatrudniony na stanowisku managera oświaty w tej samej placówce na czas określony (jako pracownik niesprawujący nadzoru pedagogicznego). Czy kończąc okres pracy określony w umowie, należy mi się odprawa za przepracowany okres na tym stanowisku?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Kto może uczyć przedmiotu "technika" w szkole podstawowej? Mam pewne wątpliwości. Czy może być to absolwent ASP z pp.?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe