Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel był zatrudniony w naszej szkole w latach 1985-89, następnie został przeniesiony na własną prośbę za porozumieniem stron do innej szkoły. Nadmieniam, że w naszej szkole, kiedy nauczyciel był zatrudniony nie było księgowości, jak również kadr (były wówczas tz. Zbiorcze Szkoły Gminne, które obsługiwały wszystkie szkoły na terenie gminy, prowadziły również sprawy kadrowe). W tamtych latach teczka akt osobowych była wysyłana do szkoły, do której odszedł nauczyciel. Obecnie ten nauczyciel zwrócił się na piśmie do dyrektora naszej szkoły o wystawienie świadectwa pracy za okres, w którym pracował w tej szkole. Niestety w szkole, nie ma żadnej dokumentacji, która potwierdzałaby jego zatrudnienie w tamtych latach. Pracują natomiast nauczyciele, którzy byli zatrudnienie w tym okresie. Dodam jeszcze, że szkoła do której odszedł nauczyciel za porozumienie stron została zlikwidowana i już nie istnieje, a teczka akt osobowych nauczyciela, który od dnia 01.09.1985 roku do dnia 31.08.1989 roku był zatrudniony w naszej szkole nie wiadomo gdzie jest. Bardzo proszę o odpowiedź na jakiej podstawie mogę wystawić świadectwo pracy temu nauczycielowi, a jeżeli nie jestem uprawniona do wystawienia świadectwa pracy za wspomniany okres zatrudnienia proszę o podanie podstawy prawnej, oraz opisu co mam odpowiedzieć na podanie nauczyciela. Bardzo dziękuję za rozwikłanie tej nietypowej sprawy.
Jeżeli nauczyciel został przeniesiony do innej szkoły na podstawie art. 18 Karty Nauczyciela, to jego stosunek pracy nie został zakończony, lecz był kontynuowany w drugiej szkole. Dlatego też nauczyciel nie otrzymał świadectwa pracy, a jego teczka akt osobowych została przekazana do tejże szkoły.
W chwili obecnej, jeżeli tamta szkoła została zlikwidowana, cała jej dokumentacja (oprócz dokumentacji przebiegu nauczania) powinna być w posiadaniu organu prowadzącego tę szkołę. Wynika to z art. 59 ust. 3 ustawy z dnia 07.09.1991 r. o systemie oświaty, który stanowi, że dokumentację zlikwidowanej szkoły publicznej przekazuje się organowi prowadzącemu szkołę, z wyjątkiem dokumentacji przebiegu nauczania, którą przekazuje się organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny, w terminie jednego miesiąca od dnia zakończenia likwidacji.
Proponuję odpisać nauczycielowi, że Państwa szkoła nie posiada jego dokumentów kadrowych, na podstawie których można wystawić świadectwo pracy oraz, że może zwrócić się do organu prowadzącego zlikwidowanej szkoły o wydanie świadectwa pracy obejmującego okres zatrudnienia w poprzedniej szkole, na podstawie zgromadzonych akt osobowych. Może też wcześniej Pani sama zwrócić się do organu prowadzącego o podanie informacji, czy w swoim archiwum zakładowym przechowują teczki akt osobowych pracowników zlikwidowanej szkoły. Wówczas będzie Pani miała pewną informację, którą będzie można przekazać nauczycielowi.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy pracownicy żłobka należy się płatny urlop na czas zdawania egzaminu maturalnego poprawkowego? Czy pracodawca powinien te dni odliczyć od wymiaru dni urlopowych, czy jest to dodatkowo płatny czas?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Po jakim czasie dyrektor szkoły może wymierzyć karę dyscyplinarną nauczycielowi za niedopełnienie obowiązków. Załóżmy że dyrektor dowiedział się o sprawie 26 lutego 2016 r.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zatrudniony w szkole w klasie specjalnej z pensum 18 godzin i 20% dodatkiem za trudne warunki pracy ma godziny doraźne w szkole 18 godzin i świetlicy szkolnej 26. Z jakiego pensum naliczyć godziny doraźne i czy z dodatkiem 20 %?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy można zatrudnić w szkole psychologa, który nie posiada przygotowania pedagogicznego,a mówi o tym rozporządzenie o kwalifikacjach. Czy będzie błędem zatrudnienie go na podstawie kodeksu pracy i czy w takiej sytuacji konieczna jest zgoda kuratora?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka korzysta od stycznia 2012 r. z podstawowego urlopu macierzyńskiego (20 tyg.), podczas którego wypadły ferie zimowe. Będzie również korzystać z dodatkowego urlopu macierzyńskiego (4 tyg.), który trwałby do 8 lipca, czyli już w okresie wakacji. Czy trwanie urlopu macierzyńskiego podczas ferii zimowych i wakacji ma wpływ na urlop wypoczynkowy? Jeśli tak w jaki sposób?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe