Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Na jakiej zasadzie tworzy się klasy integracyjne w gimnazjum? Jaka powinna być liczebność uczniów w takich klasach?Jakie przywileje ma szkoła ze względu na taką klasę?
Oddział integracyjny tworzy dyrektor w porozumieniu z organem prowadzącym, odpowiedzialnym za warunki nauki i finansowanie szkoły, w tym oddziału integracyjnego. Liczba uczniów w oddziale integracyjnym w gimnazjum ogólnodostępnym powinna wynosić od 15 do 20, w tym od 3 do 5 uczniów niepełnosprawnych. Do pracy w klasach integracyjnych zatrudnia się obok nauczycieli przedmiotu dodatkowo nauczycieli posiadających specjalne przygotowanie pedagogiczne (tzw. nauczycieli wspomagających) oraz specjalistów prowadzących zajęcia rewalidacyjne. W uzasadnionych przypadkach w gimnazjach tych można zatrudnić pomoc nauczyciela (załącznik nr 2 do rozporządzenia MEN z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół, Dz. U. z 2001 r. Nr 61, poz. 624 z późn. zm.). Szkoła nie korzysta z przywilejów ze względu na utworzenie takiej klasy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Do dyrektora szkoły wpłynęło pismo w sprawie przyjęcia dziecka oraz wydania decyzji na spełnianie obowiązku szkolnego poza szkołą – nauczanie domowe od roku szkolnego 2017/2018. Dziecko, którego sprawa dotyczy oraz matka dziecka nie są zameldowane ani nie zamieszkują w Polsce. Ojciec dziecka jest zameldowany u swoich rodziców w obwodzie szkoły. Obecnie dziecko wraz z rodzicami mieszka za granicą i tam do chwili obecnej pobierało naukę w angielskiej szkole. Rodzice chcą kontynuować naukę dziecka w formie nauczania domowego w Anglii ale według polskiej podstawy programowej. Rodzice złożyli wraz z wnioskiem: - opinię z niepublicznej poradni psychologiczno - pedagogicznej; - oświadczenie, że zapewnią dziecku warunki umożliwiające realizację podstawy programowej obowiązującej na danym etapie edukacyjnym; - zobowiązanie do przystępowania w każdym roku szkolnym przez dziecko do rocznych egzaminów kwalifikacyjnych. Nasze pytanie brzmi: - czy pan dyrektor ma obowiązek wydania w tym przypadku zezwolenia na przyjęcie oraz nauczanie domowe, gdy dziecko nie zamieszkuje w naszym województwie (Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r. poz 59) art.37 ; - czy ze względu na datę wpływu powyższego wniosku dostosować się tutaj do zapisu w podstawie prawnej (Ustawa z dnia 7 września 1991 r. – o systemie oświaty, Dz. U. z 2016 r., poz.35,64,195,668,1010) art.16 .
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chciałabym się poradzić w sprawie ucznia klasy II szkoły podstawowej. Dziecko nie było klasyfikowane podczas klasyfikacji śródrocznej z powodu licznych nieobecności. Obecnie chłopiec uczęszcza na zajęcia, zaliczył część materiału z matematyki, nie robi sam zadań z treścią. Ma też bardzo duże problemy z edukacją polonistyczną - nadal myli litery, szczególnie dwuznaki, nie czyta dłuższych wyrazów, nie rozumie przeczytanego tekstu, nie pisze ze słuchu. Podobnie jest z j. niemieckim - zadania wykonuje wyłącznie pod kierunkiem nauczyciela. Rodzice nie wyrażają zgody na pozostawienie ucznia w klasie drugiej. Czy Rada Pedagogiczna może podjąć decyzję o niepromowaniu ucznia do klasy trzeciej na wniosek wychowawcy klasy. Proszę o przedstawienie obecnego stanu prawnego w tej sprawie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Co należy wpisać na świadectwie ucznia, który nie uczęszczał na lekcje religii i etyki w szkole podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przedszkolu niepublicznym dzieci w wieku 2,5-5 lat mogą przebywać w jednej grupie mieszanej wiekowo? Jaka jest maksymalna liczba dzieci w grupie mieszanej wiekowo? Ile dzieci pod opieką w takiej grupie może posiadać nauczyciel wychowania przedszkolnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rodzice zainteresowani nauką dziecka w szkole branżowej zadają pytanie: Ich dziecko poszło do szkoły jako 6-latek. W roku szkolnym 2019/2020 rozpocznie naukę w BS I stopnia i po 3 latach nauki skończy ją jako 17-latek, czyli nie zrobi prawa jazdy jako kierowca mechanik za darmo w cyklu kształcenia, a jest to w programie, kończąc szkołę nie zrealizuje obowiązku szkolnego, bo jest do 18. roku życia, wreszcie nikt go nie zatrudni, bo skończy szkołę a będzie nieletni. Co mamy odpowiedzieć rodzicom?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe