Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Matka zwróciła się z prośbą o zwolnienie dziecka z nauczania drugiego języka obcego. Powołuje się na opinię Poradni Psychologiczno Pedagogicznej z maja 2010 wydanej w momencie uczęszczania dziecka do II klasy gimnazjum (fragment opinii "dostosować warunki i formę przeprowadzenia w ostatnim roku nauki w gimnazjum do indywidualnych potrzeb psychofizycznych ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się oraz zwolnienie ucznia z nauki drugiego języka obcego"). Czy dziecko powinno posiadać aktualną opinię PPP - zostało przecież przyjęte do liceum?
Tak, z wyjaśnień zawartych w pytaniu jasno wynika, że zwolnienie z nauki drugiego języka dotyczy gimnazjum.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r.
w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.).
§ 10.
1. Dyrektor szkoły, na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) oraz na podstawie opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej, albo niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym niepublicznej poradni specjalistycznej, spełniającej warunki, o których mowa w art. 71b ust. 3b ustawy, zwalnia ucznia z wadą słuchu, z głęboką dysleksją rozwojową, ze sprzężonymi niepełnosprawnościami lub z autyzmem z nauki drugiego języka obcego. Zwolnienie może dotyczyć części lub całego okresu kształcenia w danym typie szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy zajęcia z religii w przedszkolu mogą odbywać się w czasie bezpłatnych 5 godzin, tj. w czasie realizacji podstawy programowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie mają numery i symbole świadectwa dla klasy IV,V i VI oraz klas 1-3 w roku szkolnym 2016/17.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest podstawa prawna decyzji dyrektora o kontynuowaniu nauki przez ucznia w OHP?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia z podstawy programowej w przedszkolu niepublicznym powinny odbywać się w każdym dniu w tygodniu? Czy istnieje możliwość realizowania zaległych zajęć z podstawy z innymi przewidzianymi w danym dniu? Jak wygląda rozkład czasowy planu dnia z którego powinien wywiązywać się nauczyciel w przedszkolu niepublicznym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Placówka niepubliczna, ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy – od września 2021 roku na pierwszym etapie edukacyjnym będę miała tylko jedno dziecko w klasie 2. Czy mogę połączyć etapy edukacyjne? Jeżeli nie to czy część zająć obowiązkowych np. zajęć z wychowania fizycznego i rozwijających kreatywność mogę połączyć z drugim etapem edukacyjnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe