Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy zajęcia z podstawy programowej w przedszkolu niepublicznym powinny odbywać się w każdym dniu w tygodniu? Czy istnieje możliwość realizowania zaległych zajęć z podstawy z innymi przewidzianymi w danym dniu? Jak wygląda rozkład czasowy planu dnia z którego powinien wywiązywać się nauczyciel w przedszkolu niepublicznym?
Na podstawie art. 172 ust. 3 w zw. z art. 102 ust. 1 pkt 9 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. statut danego niepublicznego przedszkola określa organizację pracy przedszkola. W związku z tym ze statutu wynika, czy niepubliczne przedszkole we wszystkie dni w tygodniu realizuje podstawę programową, czy np. w jakimś dniu organizuje tylko zajęcia opiekuńcze. Przepisy nie określają rozkładu planu dnia, który realizuje nauczyciel, ani zasad odrabiania zajęć z podstawy programowej – zagadnienia te powinien określać statut konkretnego przedszkola, ponieważ należą one do sfery organizacji pracy przedszkola. W razie braku takich postanowień decyzje powinien podjąć dyrektor.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń klasy 6 szkoły podstawowej posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane z uwagi na niepełnosprawność sprzężoną (intelektualną w stopniu umiarkowanym z autyzmem). Nie ma orzeczenia o nauczaniu indywidualnym. Zgodnie ze wskazaniem zespołu nauczycieli i specjalistów w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym, uczeń ma na terenie szkoły 10 godz. tygodniowo zajęć prowadzonych indywidualnie, podczas których realizuje podstawę programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym: funkcjonowanie osobiste i społeczne – 4 godz., zajęcia rozwijające komunikowanie się – 4 godz., zajęcia rozwijające kreatywność – 2 godz.
Jak zorganizować udział ucznia w pozostałych zajęciach edukacyjnych z klasą? Na jakie przedmioty uczeń powinien chodzić z klasą? Przedmioty i podstawa programowa, które realizuje klasa zupełnie odbiegają od zajęć i podstawy programowej dla ucznia z niepełnosprawnością umiarkowaną. Klasa ma 28 godz. zajęć tygodniowo. Czy uczeń musi uczestniczyć we wszystkich tych zajęciach? Z dotychczasowej obserwacji ucznia wynika, że jest on w stanie 3 godziny skupić się na zajęciach. Jak organizacyjnie przeprowadzić lekcję, kiedy nauczyciel w czasie 45 minut realizuje temat klasą i ma na lekcji ucznia, który zachowuje się głośno? Rodzice nie chcą przenieść dziecka do placówki specjalnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy frekwencja w „zerówce” poniżej 50% z powodu częstych chorób dziecka nie skutkuje automatycznie odroczeniem obowiązku szkolnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica klasy 4 szkoły podstawowej ma przyznane nauczanie indywidualne w domu. Mama,(która sama zabiegała o nauczanie indywidualne), kategorycznie nie zgadza się, aby do dziewczynki przyjeżdżało kilku nauczycieli. Uzasadnia to zdrowiem i kondycją psychiczno - emocjonalną dziecka. Żąda, aby wzorem nauczania indywidualnego w klasie 3 do dziecka przyjeżdżało maksymalnie 2 nauczycieli. Jednak 2 nauczycieli nie może zrealizować całości podstawy programowej (brak posiadanych kwalifikacji). Mama prosi także o całkowitą rezygnację nauczania takich przedmiotów, jak muzyka, WF, plastyka, informatyka. Czy jakikolwiek przepis prawa oświatowego umożliwia całkowitą rezygnację nauczania kilku przedmiotów oraz ograniczenie liczby nauczycieli pracujących z dzieckiem, nawet pomimo braku kwalifikacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z prośbą o udzielenie mi odpowiedzi na następujące pytanie. Otóż nauczyciel, który ma półroczne dziecko odmówił mi wyjazdu na basen z dziećmi jako opiekun i powołał się na art.178 KP. Czy taki wyjazd należy traktować jako delegację jeśli jest to w ramach 40g. pensum i liczy się jako godzinę kartową? Nadmieniam również, że ma on 6 godz. nadliczbowych, o które sam prosił. Bardzo proszę o pomoc w tej kwestii. Z poważaniem Renata Dec
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy przy zmianie organu prowadzącego przedszkole niepubliczne konieczny jest nowy wpis do ewidencji placówek niepublicznych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe