Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mam w przedszkolu dziecko 3 letnie z zespołem Downa. uczęszcza do OREW na zajęcia oraz w przedszkolu udzielamy mu wsparcia w postaci zajęć logopedycznych oraz dyd. wyrównawczych. Proszę o informację czy potrzebny jest nauczyciel wspomagający.
Zatrudnienie nauczyciela wspomagającego jest obowiązkowe, jeżeli dziecko ma wydane orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na autyzm, w tym zespół Aspergera, lub niepełnosprawności sprzężone i takie jest zalecenie poradni w orzeczeniu. Natomiast gdy dziecko ma inną niepełnosprawność i zalecenie pracy z nauczycielem wspomagającym, taką osobę zatrudnia się za zgodą organu prowadzącego - § 7 ust. 2 pkt 1 i ust. 3 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w rozumieniu rozporządzenia w sprawie zasad organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej zajęcia logopedyczne przydzielone w ramach rewalidacji (1 godz. tyg ) dzieciom z orzeczeniami należy traktować jako zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej? Pyta o to arkusz MEN w sprawie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Co powinien zawierać dokument: „Założenia funkcjonalno-programowe”, który jest potrzebny do wydania opinii sanitarnej dla nowo otwieranego przedszkola niepublicznego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dot. dokumentacji szkolnej, a dokładnie arkuszy ocen. Jest wyjaśnienie na stronie dot. zakładania arkuszy w przypadku przejścia uczniów klas 2,3,5,6 a co z klasą 4? W obowiązującym rozporządzeniu nie ma zapisu dotyczącego zakładania arkuszy uczniom w przypadku przejścia z innej szkoły (było to wyjaśnione w poprzednio obowiązującym) stąd też moje wątpliwości.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jaki wzór arkusza obowiązuje dla uczniów kl. 3 gimnazjum a jaki dla kl. 8 szkoły podstawowej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy kapłan, który organizuje szkolne rekolekcje ma obowiązek co najmniej miesiąc przed ich rozpoczęciem przedstawić ich program do zatwierdzenia dyrektorowi szkoły? Czy dyrektor szkoły ma obowiązek zaangażować nauczycieli przy opiece nad dziećmi podczas rekolekcji?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe