Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mam w klasie trzeciej chłopca z orzeczeniem o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim. Mama ucznia w rozmowie przekazała mi informację, iż chce aby uczeń powtórzył klasę trzecią, ale chce go przenieść do szkoły specjalnej. Moje pytanie brzmi: Czy mam go promować i jakie dokumenty, oraz jaki jest termin na przygotowania tych dokumentów, żebym nic nie zaniechał? Będę wdzięczna za odpowiedź łącznie z podstawą prawną.
- Kwestię promowania ucznia klas I-III reguluje reguluje art. 23 oraz 44o. ustawy o systemie oświaty, a także MEN w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych mówiący, że w wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych poziomem rozwoju i osiągnięć ucznia w danym roku szkolnym lub stanem jego zdrowia, rada pedagogiczna może postanowić o powtarzaniu klasy przez ucznia klasy I-III szkoły podstawowej, na wniosek wychowawcy oddziału po zasięgnięciu opinii rodziców ucznia lub na wniosek rodziców ucznia po zasięgnięciu opinii wychowawcy oddziału. Zatem, jeśli rodzice złożą taki wniosek, a uzyska on poparcie nauczyciela – to rada pedagogiczna może podjąć uchwałę o niepromowaniu w/w dziecka.
- Jeśli rodzic chce, aby z dniem 1 września 2017r. jego dziecko było uczniem szkoły specjalnej to musi zgłosić się do tej szkoły po zakończeniu roku szkolnego i dokonać stosownego zapisu dziecka. Powinien wtedy złożyć świadectwo ukończenia (lub nie) klasy III wraz z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Dopiero wtedy dyrektor „starej” szkoły – mając informację, że uczeń został przyjęty do nowej szkoły - powinien przekazać rodzicowi za pokwitowaniem, lub przesłać do szkoły specjalnej jedynie odpis lub kopię własnego arkusza ocen (poświadczoną za zgodność z oryginałem), prowadzonego dla tego ucznia przez okres jego nauki w tej szkole. Oryginał arkusza ocen pozostaje w szkolnym archiwum. Jeśli w szkole znajduje się Karta Zdrowia Dziecka prowadzona przez pielęgniarkę szkolną – to również ją powinien rodzic otrzymać za pokwitowaniem. Innych dokumentów nie przekazuje się. Warto mieć na uwadze, że w wielu placówkach funkcjonują z nakazu organów prowadzących tzw. karty przekazania ucznia i przyjęcia ucznia, mimo, że przepisy rozporządzenia w sprawie obowiązkowej dokumentacji prowadzonej przez szkoły nie wymieniają takich dokumentów. Dlatego w tej sprawie najlepiej skontaktować się z dyrektorem szkoły specjalnej lub wydziałem oświaty starostwa powiatowego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy obowiązkowe są plany zespołów przedmiotowych i czy nadal obowiązują?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły ma obowiązek zgłoszenia do Głównego Inspektora Danych Osobowych zbiorów danych osobowych placówki, jeśli tak - to jakich.
- Jesteśmy szkołą niepubliczną dla dorosłych kształcącą w systemie zaocznym więc sobotnio-niedzielnym co 2 tygodnie. Szkoła tak jak inne zawiesiła zajęcia na czas wskazany przez MEN. Niestety docierają do nas informacje z urzędu, że nie otrzymamy subwencji za ten czas. Nauczyciele pracują zdalnie przygotowując materiały, zadając prace, odbierając je, sprawdzają i oceniają. Wg mojej oceny pracują więcej niż w normalnej sytuacji. Niestety dla urzędu nie ma to znaczenia. Argumentują to: nie ma zajęć w wymiarze 50%, nie ma dotacji. Konsekwencją będzie brak wynagrodzenia dla nauczycieli (zatrudnionych na umowę zlecenie, ale również jest grupa nauczycieli zatrudnionych na umowę o pracę). W związku z tym, że wynagrodzenie może być wypłacane tylko z konta dotacyjnego - a więc pustego -wynagrodzenia nie będzie. Co w takiej sytuacji może zrobić dyrektor czy organ prowadzący?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w następującej sprawie. W mojej szkole (CKU dla dorosłych) jeden ze słuchaczy (obecnie słuchacz III semestru nauki) chciałby, aby uznano mu opinię psychologiczno-pedagogiczną, w celu zgłoszenia go do egzaminu maturalnego (w przyszłym roku szkolnym) jako dyslektyka. Z opinii wyraźnie wynika, że słuchacz ma zaburzenia o podłożu dyslektycznym, lecz moje wątpliwości budzi fakt, iż opinia ta została wydana, gdy uczeń chodził do szkoły podstawowej i miał 11 lat. Czy w takim układzie można uznać tego typu opinię? Czy fakt, że została ona wydana w roku 2011 nie ma (bądź też właśnie ma) znaczenia? Na jakiej podstawie można zgłosić słuchacza dorosłego do egzaminu maturalnego jako dyslektyka? O ile w ogóle istnieje taka możliwość.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jaki jest czas przechowywania w szkole następujących dokumentów szkolnych: sprawozdań wych. klas i sprawozdań przewodniczących zespołów przedmiotowych, protokołów z zebrań rady pedagogicznej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe