Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mam ucznia w klasie IV w szkole masowej podstawowej z orzeczeniem o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim i objęty jest nauczaniem ind.10 godzin, są to przedmioty kluczowe, w pozostałych zajęciach bierze udział razem z klasą. Jak oceniać tego ucznia, czy skala 1-6, taka jak obowiązuje w szkole, czy ocenianie opisowe stosować?
Sposób oceniania uczniów, w tym także uczniów z niepełnosprawnościami, musi być zgodny z Wewnątrzszkolnymi Zasadami Oceniania (dawniej WSO), które zapisane są w Statucie Szkoły. Tak stanowi ustawa o systemie oświaty oraz stosowne rozporządzenie MEN w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.
Art. 44 i ust 4 ustawy z dnia 20 lutego 2015 roku o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw, daje szkołom możliwość stosowania oceniania opisowego nie tylko na etapie edukacji wczesnoszkolnej: Począwszy od klasy 4 szkoły podstawowej, oceny bieżące oraz śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne ze wszystkich albo wybranych obowiązkowych lub dodatkowych zajęć edukacyjnych, a także śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania mogą być ocenami opisowymi, jeżeli statut szkoły tak przewiduje.
Zatem: Jeśli w statucie szkoły ujęto zasady oceniania opisowego – to można tak oceniać ucznia. Jeśli statut tego nie przewiduje – należy oceniać ucznia w skali 1-6.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy pełnoletniego ucznia uchylającego się od obowiązku nauki (nie uczęszczającego na zajęcia) można skreślić z listy uczniów, a jeśli tak to na jakiej podstawie? Wcześniejsze zapisy umożliwiające to zostały uchylone (przynajmniej moim zdaniem).
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie odnośnie regulaminu Rady Pedagogicznej. Czy przedstawienie zmian w regulaminie musi być zwieńczone uchwałą RP, czy wystarczy wprowadzić tylko nowe zarządzenie?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy kontrolę zarządczą może przeprowadzić np. sekretarz szkoły?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są nowe zasady prowadzenia dokumentacji szkolnej?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób wprowadzić w szkole zmieniony Regulamin ZFŚS, w zasadzie całkowicie zmieniony? Kiedy należy przekazać do związków zawodowych?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe