Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mam pytanie o pensum logopedy. Logopeda jest zatrudniony na 0,5 etatu i dodatkowo ma 4 godz. rewalidacji. Jak powinnam zawrzeć z nim umowę na 10/20 i 4/ 18 czy w inny sposób?
Pensum nauczyciela realizującego w ramach jednego stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin, określa organ prowadzący na podstawie art. 42 ust. 7 pkt. 3 Karty Nauczyciela. W pierwszej kolejności należy więc ustalić pensum nauczyciela. W umowie o pracę należy wpisać tak określony wymiar etatu, a w miejscu na stanowisko wyszczególnić obowiązki logopedy i nauczyciela z podaniem wymiaru godzin.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy można lub trzeba zrobić podział w aktach osobowych pracownika zatrudnionego przed 2019 r.? Czy urlop okolicznościowy oraz bezpłatny trzeba wpinać do akt, czy do ewidencji czasu pracy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka zatrudniona jest na podstawie mianowania w wygaszanym gimnazjum.
Od 26.09.2016 r. do 26.02.2017 r. przebywała na zwolnieniu lekarskim. Zwolnienie obejmowało czas ferii zimowych trwających od 30.01.2017 r. do 12.02.2017 r. Nauczycielka od 27.02.2017 r. do 26.02.2018 r. przebywa na urlopie zdrowotnym obejmującym również czas letnich wakacji (2017 r.) oraz ferii zimowych (2018 r.) od 12.022018 r. do 25.02.2018 r. Od 01.09.2018 r. została przeniesiona w stan nieczynny, który kończy się z dniem 28.02.2018 r. i jednocześnie zbiega się z urlopem dla poratowania zdrowia (od 27.02. 2017 r. do 26.02.2018 r.). Czy w świetle nowych uregulowań prawnych (zmiany w Karcie Nauczyciela) w związku z zakończeniem stanu nieczynnego i tym samym rozwiązaniem stosunku pracy nauczycielce przysługuje urlop uzupełniający, jeśli tak to w jakim wymiarze? Czy też możliwa jest wypłata ekwiwalentu za ewentualnie przysługujący urlop?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka zatrudniona na podstawie mianowania do chwili obecnej pracuje na dwa pełne etaty w szkole podstawowej i szkole ponad gimnazjalnej ze wskazaniem naszej szkoły ponad gimnazjalnej jako główne miejsce zatrudnienia. Po zaopiniowaniu arkusza na posiedzeniu Rady Pedagogicznej w dniu 10.04.2017r. w głównym miejscu pracy, gdzie miała przydzielony pełny etat, oświadczeniem z dnia 11.04.2017r. zmieniła podstawowe miejsce pracy z naszej jednostki na szkołę podstawową, nie przedkładając zgody na dodatkowe zatrudnienie. Nadmieniam, że posiedzenie Rady Pedagogicznej w szkole podstawowej odbyło się w dniu 11.04.2017r., gdzie wyżej wymienionej nauczycielce także został przydzielony pełny etat. W związku z powyższym dyrektor szkoły ponad gimnazjalnej wystąpił z pismem do dyrektora szkoły podstawowej o wyrażenie zgody na dodatkowe zatrudnienie tej nauczycielki. Dyrektor nie wyraził zgody na dodatkowe zatrudnienie, w wyniku czego, ze względu na nie możliwą dyspozycyjność nauczyciela zostały wprowadzone zmiany do arkusza (bez przydziału godzin dla tego nauczyciela) i ponownie uruchomione procedury związane z jego tworzeniem. Czy decyzja dyrektora była prawnie słuszna i jaką postawę prawną przyjąć przy wypowiedzeniu stosunku pracy temu nauczycielowi?
- Czy dyrektor szkoły może otrzymać urlop bezpłatny? Jeżeli tak to na jak długo?
- Czy nauczyciel, który ma 30/30 godzin biblioteki czyli 1 etat i 6/18 polskiego to powinien mieć etat uśredniony? Czyli jego pensum to 30 i 10 godzin ponadwymiarowych ? Czy godziny ponadwymiarowe to te 6/18 i liczone z pensum 18 przy etacie biblioteki ? Czy nauczyciel może mieć 10 godzin ponadwymiarowych, czy jest to zgodne wówczas z KN ?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe