Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Kto jest administratorem danych osobowych w szkole - dyrektor szkoły, czy szkoła, którą reprezentuje dyrektor?
GIODO: „Formalnie i najczęściej to szkołę uznaje się za administratora danych osobowych uczniów, ale w jej imieniu jego zadania wykonuje dyrektor. (…) Ale co ważne – trzeba odróżnić tzw. administratora danych osobowych od tego, kto nimi administruje”. Według mojej opinii - w związku z tym, że dyrektor szkoły jest kierownikiem dla zatrudnionych w szkole pracowników, posiada także kompetencje administratora „z urzędu”.
Podstawa prawna: 1. Ustawa o systemie oświaty z 7.09.1991 r. (ze zm.), w szczególności art. 39.; 2. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W klasie IV (mającej 24 uczniów) mam ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (niepełnosprawność ruchowa). Czy mogę zatrudnić nauczyciela wspomagającego nie tworząc oddziału integracyjnego? Mam zgodę organu prowadzącego na zatrudnienie nauczyciela wspomagającego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy na świadectwie gimnazjum pisze się zajęcia wdż?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bursa zapewnia swoim wychowankom opiekę wychowawczą od godziny 16.00 w niedzielę do godziny 18.00 w piątek (w każdym tygodniu).
Czy poza godzinami funkcjonowania bursy, kiedy w budynku z pracowników jest wyłącznie portier (18.00 w piątek – 16.00 w niedzielę) jako dyrektor mam prawo pozostawienia w bursie wychowanków bez opieki wychowawców?
Jeżeli tak to: - ilu wychowanków? - na jak długo ? ( jeśli w piątek wychowanek opuszcza bursę pół godziny później tj. o 18.30, czy może do tego czasu przebywać w swoim pokoju, czy np. musi w świetlicy?) - w jakim wieku? (np. czy musi to być wychowanek pełnoletni, czy może być niepełnoletni?) Bardzo proszę o wykładnię prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rozpoczęłam prowadzenie poradni i mam pytanie dotyczące rozumienia przepisu. W ustawie ws. oceniania i klasyfikowania uczniów (3 sierpień 2017) jest zapis, że: - „§ 6. 1. Dyrektor szkoły zwalnia ucznia z wadą słuchu, z głęboką dysleksją rozwojową, z afazją, z niepełnosprawno- ściami sprzężonymi lub z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, z nauki drugiego języka obcego nowożytnego do końca danego etapu edukacyjnego na wniosek rodziców albo pełnoletniego ucznia oraz na podstawie opinii poradni psycholo- giczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, z której wynika potrzeba zwolnienia z nauki tego języka obcego nowożytnego. -2. W przypadku ucznia, o którym mowa w ust. 1, posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania, z którego wynika potrzeba zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego nowożytnego, zwolnienie z nauki tego języka obcego nowożytnego może nastąpić na podstawie tego orzeczenia”. Moje pytanie dotyczy ust. 2 tego paragrafu. Jeśli uczeń ma orzeczenie na jedną z wymienionych niepełnosprawności to czy w tym orzeczeniu ma to być wyraźnie zaznaczone w treści, że uczeń ma być zwolniony z nauki drugiego języka? Rozporządzenie mówi tylko, że zwolnienie „może nastąpić na podstawie tego orzeczenia”. Co to w praktyce oznacza? Przepis nie jest do końca precyzyjny... Dyrektorzy szkół domagają się zapisu w orzeczeniu, ale to nie jest precyzyjnie ujęte wymaganie. Różne placówki różnie to definiują... Czy dyrektor bierze orzeczenie z uwagi na autyzm, w tym ZA i zwalnia ucznia z drugiego języka czy musi dodatkowo zawnioskować rodzic, na co wyraźnie wskazuje ust. 1? Czy ja dobrze rozumiem, że w przypadku ucznia z wymienionymi niepełnosprawnościami wystarczy taki zapis, czyli określona w rozp. potrzeba zwolnienia ucznia z nauki dugiego języka i wówczas takie zwolnienie może nastąpić? Od czego uzależnione jest to „może”?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel nauczania zintegrowanego kończy zajęcia z dziećmi o godz. 11.35. Na godz. 11.40. pobliskie przedszkole zaprasza klasę wraz z opiekunem na coroczne przedstawienie dla kl. I. Nauczyciel odmawia pójścia z klasą, tłumacząc to zakończeniem swoich zajęć przewidzianych na ten dzień. Jak to wygląda w świetle prawa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe