Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Konserwator pracuje na 0.5 etatu i po przebyciu 182 dni wykorzystał urlop wypoczynkowy. W czasie urlopu złożył wniosek o tzw., wczasy pod gruszą'' . Na urlopie złożył podanie o rozwiązanie umowy za porozumieniem stron z uwagi na stan zdrowia. Dodam,że jest rencistą od kilkunastu lat. od 17 maja 2017r. nie jest pracownikiem. Rodzina pyta dyrektora dlaczego nie otrzymał świadczenia a dopełnił wymagania zawarte w regulaminie ZFŚS tj. złożył gdy był na początku urlopu i był pracownikiem. Do księgowości wniosek o wczasy dotarł 12 czerwca i księgowość jest zdania,że w dniu 12 czerwca nie był pracownikiem. Czy dyrektor wydając polecenie na piśmie wypłatę należnego świadczenia popełnił błąd? Jest nie dopełnienie formalności po stronie szkoły, a nie widzę błędu konserwatora.
Należy odróżnić termin złożenia wniosku do jednostki oświatowej jako pracodawcy w rozumieniu art. 3 KP od wpływu tego wniosku do księgowości, jeśli wystąpiła rozbieżność czasowa. W przypadku, gdy wniosek został złożony w szkole najpóźniej 17 maja 2017 r., złożył go pracownik i wniosek powinien zostać pozytywne rozpatrzony, gdy zostały pełnione warunki z regulaminu ZFŚS obowiązującym u pracodawcy (art. 8 ust. 2 z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych, Dz.U. z 2016 r., poz. 800 z późn. zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel z edukacji wczesnoszkolnej może w swoich klasach prowadzić język angielski? Jakie do tego są potrzebne kwalifikacje i jaka jest podstawa prawna?
- Czy pracownikowi zatrudnionemu na 3/4 etatu można ustalić dzień pracy z przerwą np. od 7.00 do 10.00 i od 13.00 do 16.00?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Z dniem 1 września 2017 r. nauczyciele, pracownicy niebędący nauczycielami, zatrudnieni w dotychczasowej sześcioletniej szkole podstawowej, stają się odpowiednio nauczycielami, pracownikami niebędącymi nauczycielami, zatrudnionymi w ośmioletniej szkole podstawowej.(art.234). Zadaniem Dyrektora dotychczasowej sześcioletniej szkoły podstawowej, w terminie do 15 maja 2017 r., jest poinformowanie na piśmie o tej zmianie nauczycieli, pracowników niebędących nauczycielami. Czy moglibyście Państwo pomóc sformułować takie pismo?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Mam nauczycielkę, która skończyła Pedagogikę Specjalną (studia II stopnia magisterskie). Do tej pory była nauczycielem wspomagającym dla dziecka z autyzmem. Od września ma prowadzić zajęcia rewalidacyjne z dzieckiem autystycznym. Czy to wykształcenie wystarczy? Jeśli nie, to czy wystarczy, gdy rozpocznie od października studia podyplomowe z edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu?
Czy taki nauczyciel może prowadzić zajęcia za zgodą kuratorium lub organu prowadzącego?
Dziękuję za odpowiedź.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- 1) Błąd w zapisie w umowie o pracę. Z nauczycielką religii, po otrzymaniu przez nią stopnia awansu nauczyciela mianowanego, została sporządzona umowa o pracę, w której został popełniony błąd: "zatrudnienie poprzez mianowanie na czas nieokreślony w wymiarze 10/18". Po podpisaniu umowy błąd z "zatrudnieniem poprzez mianowanie w wymiarze 10/18" został wychwycony, nauczycielkę poproszono o podpisanie prawidłowej umowy odwołując się do Karty Nauczyciela, ale nauczycielka uznaje to jako atak na jej osobę i nie zgadza się na zmianę. Co zrobić? Jak poprawić błąd i całą sytuację?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe