Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Klasy łączone. Mam pytanie dość istotne z uwagi na niż demograficzny: Czy jest prawnie usankcjonowane łączenie klas ze względu na małą liczbę dzieci, dot. szkoły podstawowej. Czy wszystkie klasy można łączyć, np. I z II III z IV itd. Czy tylko można łączyć na danym etapie edukacyjnym? Czy łączeniu podlegają w takich oddziałach wszystkie przedmioty czy są wyjątki? Poza tym, najważniejsze: Czy dopuszczalne jest połączenie w jeden oddział klasę „0” z I?
Na ten temat pisaliśmy na naszych stronach www.W szkołach działających w szczególnie trudnych warunkach demograficznych lub geograficznych dopuszcza się organizację nauczania w klasach łączonych, w tym połączenie zajęć prowadzonych w oddziale przedszkolnym dla dzieci 6-letnich i zajęć prowadzonych w klasie I.Jeżeli w szkole podstawowej jest organizowane nauczanie w klasach łączonych, zgodnie z przepisami w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół, na realizację obowiązkowych zajęć edukacyjnych w tych klasach przeznacza się w szkolnym planie nauczania taką liczbę godzin, aby była zapewniona realizacja przyjętych programów nauczania.Podstawa prawna:1. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (ze zm.), w szczególności § 4 ust. 4.2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (ze zm.), w szczególności Załącznik nr 2: § 5. 7.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Wobec jednego z uczniów miał miejsce incydent (uderzenie pudełkiem śniadaniowym w głowę). Nauczyciele i dyrektor podjęli szybkie kroki. Rodzice ucznia poszkodowanego żądają podania im informacji o tym, w jaki sposób ten drugi został ukarany, jakie poniósł konsekwencje. Czy szkoła musi to zrobić? Uczeń, który podniósł rękę na kolegę został sprowokowany. Jeszcze w ubiegłym roku miał orzeczenie o spektrum autyzmu. Od tego roku - jedynie opinię o SLI. Praca z nim wygląda inaczej, niż z uczniami bez problemów. Czy konieczne jest podawanie informacji o karze?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor ma prawo zmienić zasady gospodarowania środkami ochrony indywidualnej, odzieżą i obuwiem roboczym? Chciałbym zrezygnować z wydawania nauczycielom chemii i fizyki ekwiwalentu pieniężnego na fartuchy ochronne, ponieważ w praktyce nauczyciele nie korzystają z tych rzeczy.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wskazanie zmian w statucie szkoły podstawowej przy tworzeniu oddziału przedszkolnego.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie dokumenty szkolne podpisują związki zawodowe, czy musi to być przewodnicząca związków, czy może to podpisać nauczyciel danej szkoły będący w tych związkach?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W moim gimnazjum są uczniowie wyznania grekokatolickiego, którzy w międzyszkolnym punkcie katechetycznym mają religię- 2godziny i naukę języka mniejszości narodowej - j. ukraiński- 3 godziny tygodniowo na podstawie zatwierdzonego programu nauczania. Uczniowie są oceniani i klasyfikowani z tych zajęć, a oceny są zatwierdzane uchwałą rady pedagogicznej. Proszę o odpowiedź: Czy te zajęcia, chodzi głównie o j. ukraiński, należy traktować jako obowiązkowe? Czy wpisuje się je na świadectwie i czy ocena z tych zajęć jest brana do średniej ocen? Proszę również o wskazanie podstawy prawnej. Pozdrawiam
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe