Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Klasa IV w roku szkolnym 2020/2021 będzie liczyła 28 uczniów. Obowiązuje więc podział na języku angielskim. Czy do podziału potrzebne jest przeprowadzenie diagnozy, aby utworzyć grupę zaawansowaną i mniej zaawansowaną?
Na podstawie § 7 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 3 kwietnia 2019 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 2019 r., poz. 639) w klasach IV-VIII szkoły podstawowej, branżowej szkole I stopnia, liceum ogólnokształcącym, technikum, branżowej szkole II stopnia i szkole policealnej podział na grupy jest obowiązkowy na obowiązkowych zajęciach z języków obcych nowożytnych w oddziałach liczących więcej niż 24 uczniów; zajęcia mogą być prowadzone w grupie oddziałowej lub międzyoddziałowej liczącej nie więcej niż 24 uczniów; przy podziale na grupy należy uwzględnić stopień zaawansowania znajomości języka obcego nowożytnego. Jednocześnie przepisy nie określają, w jaki sposób należy ustalić stopień zaawansowania znajomości języka przez uczniów, w tym nie stanowią, że konieczne jest przeprowadzenie diagnozy. W związku z tym szkoły mogą przyjąć różne metody dzielenia uczniów na grupy – przez nauczycieli na podstawie dotychczasowych ocen lub obserwacji, czy też po przeprowadzeniu sprawdzianu poziomu umiejętności językowych oraz stopnia opanowania materiału gramatyczno-leksykalnego przewidzianego programem nauczania itp. Diagnoza nie jest więc wymagana przez obowiązujące przepisy, natomiast należy kierować się wewnętrznymi regulacjami szkoły, wynikającymi np. ze statutu lub wprowadzonymi przez dyrektora.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dyrektor może kwestionować decyzję lekarza co do orzeczenia lekarskiego o udzielenie nauczycielowi urlopu zdrowotnego, a jeśli tak to jakie należy wykonać czynności, jaki dokumenty w celu odwołania się od tej decyzji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chciałam zapytać czy nauczyciele zatrudnieni w bursach szkolnych na stanowisku wychowawcy maja prawo do legitymacji nauczycielskiej uprawniającej do zniżki na pkp? Jaka jest podstawa prawna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W budżecie szkoły pozostały środki na doskonalenie zawodowe nauczycieli ponieważ nikt nie składał wniosków o dofinansowanie w poprzednim roku szkolnym. Czy można więc wykorzystać je dofinansowując studia nauczycielom, którzy złożyli wnioski po 1 września 2019 r.? Jeżeli tak to o jaka podstawę prawną należy się oprzeć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Co powinien zawierać plan dydaktyczny w czteroletnim technikum oraz jakie przepisy regulują jego treść?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły ma obowiązek sprawdzania pod kątem plagiatu propozycji oceny awansu zawodowego oraz sprawozdania z realizacji awansu zawodowego? Jeżeli tak, to od ilu procent praca uznawana jest za plagiat?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe