Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Klasa IV w roku szkolnym 2020/2021 będzie liczyła 28 uczniów. Obowiązuje więc podział na języku angielskim. Czy do podziału potrzebne jest przeprowadzenie diagnozy, aby utworzyć grupę zaawansowaną i mniej zaawansowaną?
Na podstawie § 7 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 3 kwietnia 2019 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 2019 r., poz. 639) w klasach IV-VIII szkoły podstawowej, branżowej szkole I stopnia, liceum ogólnokształcącym, technikum, branżowej szkole II stopnia i szkole policealnej podział na grupy jest obowiązkowy na obowiązkowych zajęciach z języków obcych nowożytnych w oddziałach liczących więcej niż 24 uczniów; zajęcia mogą być prowadzone w grupie oddziałowej lub międzyoddziałowej liczącej nie więcej niż 24 uczniów; przy podziale na grupy należy uwzględnić stopień zaawansowania znajomości języka obcego nowożytnego. Jednocześnie przepisy nie określają, w jaki sposób należy ustalić stopień zaawansowania znajomości języka przez uczniów, w tym nie stanowią, że konieczne jest przeprowadzenie diagnozy. W związku z tym szkoły mogą przyjąć różne metody dzielenia uczniów na grupy – przez nauczycieli na podstawie dotychczasowych ocen lub obserwacji, czy też po przeprowadzeniu sprawdzianu poziomu umiejętności językowych oraz stopnia opanowania materiału gramatyczno-leksykalnego przewidzianego programem nauczania itp. Diagnoza nie jest więc wymagana przez obowiązujące przepisy, natomiast należy kierować się wewnętrznymi regulacjami szkoły, wynikającymi np. ze statutu lub wprowadzonymi przez dyrektora.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy niepubliczna szkoła podstawowa i niepubliczne przedszkole powinny prowadzić księgę ewidencji? Czy jeśli jest to ten sam organ prowadzący to księga jest wspólna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od kilku lat jest w szkole ten sam problem. Moim zdaniem ze szkoły nie mogą wychodzić żadne oficjalne dokumenty w języku obcym, tylko te napisane w języku polskim. Rodzice przynoszą dokumenty w języku obcym i proszą o ich podpisanie. Proszę o informację, jak wygląda ta sytuacja wg prawa polskiego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dodatkowe dni wolne od zajęć edukacyjnych dotyczą także oddziałów przedszkolnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który rozpoczął staż na nauczyciela kontraktowego dobywa staż 9 miesięcy -a jak się to zmieniło od 1 stycznia 2018 r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W związku z otrzymaną opinią o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka rodzic znalazł placówkę, w której chce aby te zajęcia się odbywały. Jednak jest to placówka w innej gminie.Czy gmina pod która podlega dziecko w związku z miejscem zamieszkania może odmówić realizacji zajęć WWR w placówce wybranej przez rodzica, która mieści się w sąsiedniej gminie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe