Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Kiedy uśredniamy wymiar czasu pracy dla nauczyciela? Nauczycielka od września ma wymiar 18/18 – nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, i dodatkowo 11/22 – nauczyciel integracji sensorycznej. Druga nauczycielka ma wymiar 16/18 – nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, i 9/26 – nauczyciel świetlicy. Czy dla jednej i drugiej nauczycielki uśredniamy wymiar? Jeśli nie obu, to której z nich?
Obydwu nauczycielkom należy ustalić tzw. pensum łączone. Zgodnie z art. 42 ust. 5c ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2019 r., poz. 2215 ze zm., nauczycielom realizującym w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin zajęć ustala się go jako iloraz łącznej liczby realizowanych godzin i sumy części etatów realizowanych w ramach poszczególnych tygodniowych wymiarów godzin zajęć, przy czym wynik zaokrągla się do pełnych godzin w ten sposób, że czas zajęć do pół godziny pomija się, a powyżej pół godziny liczy się za pełną godzinę. Godziny wyliczone ponad ten wymiar stanowią godziny ponadwymiarowe. Obowiązek wyliczenia pensum łączonego nie jest uzależniony od wymiaru zatrudnienia na którymś ze stanowisk.
W przypadku pierwszej nauczycielki obliczenia są następujące: (18 + 11) / (1 + 0,5) = 19,33 godziny, zaokrąglone w dół do 19 godzin. Nauczycielka realizuje pensum łączone w wymiarze 19 godzin oraz 10 godzin ponadwymiarowych.
Obliczenia dla drugiej nauczycielki są następujące: (16 + 9) / (0,89 + 0,35) = 20,16 godziny, zaokrąglonych w dół do 20 godzin. Nauczycielka realizuje pensum łączone w wymiarze 20 godzin oraz 5 godzin ponadwymiarowych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń klasy III realizuje w trybie indywidualnego toku nauki program klasy III i IV. Czy uczeń jest wpisany do dziennika klasy III i dodatkowo ma założony dziennik indywidualnego nauczania, gdzie dokumentuje się przedmioty i godziny dot. ITN? Czy wychowawca klasy III jest również opiekunem ITN? Czy też uczeń ma wychowawcę klasy III i może mieć innego opiekuna? Czy to dyrektor ustala tygodniowy wymiar ITN - w zakresie ilości godzin i rodzajów przedmiotów? Czy taki uczeń z klasy III na koniec semestru i koniec roku szkolnego będzie musiał zdawać egzamin klasyfikacyjny z przedmiotów klasy IV, a z przedmiotów klasy III nie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w dzisiejszej dobie wolno nauczycielom zadawać prace domowe i egzekwować ich wykonanie? Rodzice piszą oświadczenia o naruszaniu Praw Konwencji Dziecka oraz Konstytucji przez Szkołę.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel zajmujący mieszkanie służbowe z KN może posiadać odrębne prawo własności do innego mieszkania np. mieszkania córki w 1/4?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkolny zestaw podręczników wprowadza się zarządzeniem dyrektora, czy dyrektor podaje do informacji. W oparciu o jakie akty prawne utworzyć szkolny zestaw podręczników?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przedszkolu niepublicznym można utworzyć stanowisko dyrektora do spraw pedagogicznych? Czy konieczne jest spełnienie w tym przypadku konkretnych warunków przez placówkę i czy osoba, która miałaby zajmować to stanowisko musi mieć jakieś konkretne definiowane prawem kompetencje? Zaznaczę, że w przedszkolu organem prowadzącym i dyrektorem jest ta sama osoba.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe