Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń klasy promocyjnej technikum, który otrzymał w klasyfikacji semestralnej /styczniowej/ - nieklasyfikowanie z przedmiotu musi zdawać egzamin klasyfikacyjny na tydzień przed klasyfikacją roczną w czerwcu?
Przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 83, poz. 562 ze zmianami) w § 17 ust. 9 wskazują termin przeprowadzania egzaminów klasyfikacyjnych, a mianowicie: „egzamin klasyfikacyjny przeprowadza się nie później niż w dniu poprzedzającym dzień zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych.” Inną kwestią jest konieczność zdawania egzaminu klasyfikacyjnego w przypadku ucznia nieklasyfikowanego w wyniku klasyfikacji śródrocznej. Regulacje w tej sprawie powinny znajdować się w wewnątrzszkolnych zasadach oceniania. Należy pamiętać, że jeżeli w wyniku klasyfikacji śródrocznej stwierdzono, iż poziom osiągnięć edukacyjnych ucznia uniemożliwi lub utrudni kontynuowanie nauki w klasie programowo wyższej, szkoła, w miarę możliwości, stwarza uczniowi szansę uzupełnienia braków (§ 16 ww. rozporządzenia).
Zgodnie z art. 12 i 23 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2015 r., poz. 357), obowiązującej od 31 marca 2015 r., klasyfikowanie i promowanie uczniów w roku szkolnym 2014/2015 odbywa się zgodnie z dotychczasowymi przepisami tzn. szkoła realizuje ustalone przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w brzmieniu obowiązującym przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy. W praktyce oznacza to, że do końca obecnie trwającego roku szkolnego 2014/2015 obowiązują przepisy ww. rozporządzenia MEN w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów […].
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Kontrolujący z Wojewódzkiej Stacji Sanitarno - Epidemilogicznej poinformował,że otrzymamy terminwyprowadzenia się z pomieszczeń po byłej dużej kotłowni CO z uwagi,że prowadzimy tam zajęcia a posadzka jest ponizej poziomu terrnu około 60 - 90 cm poniżej. Tam odbywają się zajęcia praktyczne w zawodach budowlanych i uczniowie mają praktyki 6 godzin lekcyjnych tj.270 minut, W rzeczywistości jest krócej bo uczniowie na wstępnie maja czynności sprawdzające i instruktarz wstępny oraz w czasie zajęć mają przerwę na posiłek w wymiarze 30 minut. Informacja,że przebywają poniżej 4 godz. i jest to pobyt czasowy jest przez kontrolujących nie akceptowana.Zgadzamy się,że pomimo wysokości pomieszczeń 6m.powinna być wentylacja ale organ nie posiada środków finansowych. Jest to sytuacja dla szkoły dramatyczna. Proszę zauważyć ile szkół prowadzi w Polsce zajęcia poniżej terenu.Nie mamy protokołu ale czy można dalej uczyć. Organ prowadzący szkołę nie wydatkuje środków na strop lub podniesienie posadzki to kwota minimum 100tys. jest nie osiągalna. Jakie działania włączyć aby dalej uczyć bo rokowania na nowych uczniów pragnących się u nas uczyć są dobre na tle innych szkół w powiecie.Proszę o wsparcie.Pozdrawiam
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W oddziałach gimnazjalnych mamy ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Teraz przeszedł ponownie badania i orzeczono mu niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym. Z czym to się wiąże dla ucznia? Teraz ma przydzielone 2 godz. zajęć rewalidacyjnych. Czy powinien mieć ich więcej? Jak z jego egzaminem gimnazjalnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy przewodniczący zespołu interdyscyplinarnego może polecić ustnie pedagogowi szkoły dostarczenie do GOPS informacji na temat sytuacji rodzinnej, wychowawczej danego dziecka? Jak powinna być droga urzędowa takiej informacji? Czy nie powinno być wystosowane pismo do dyrektora danej szkoły o udzielenie takiej informacji? Jak to się ma do ochrony danych osobowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest jakiś przepis, który mówi ile metrów powinno przypadać na 1 dziecko w przedszkolu. Znalezione przeze mnie przepisy dotyczą tylko placówek prywatnych, a co z publicznymi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy statut poradni psychologiczno-pedagogicznej stworzony na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 11 grudnia 2002 r. jest nadal aktualny, czy należy go dostosować do ustawy Prawo oświatowe? Jeśli tak, to w jakim zakresie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe