Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jesteśmy szkołą przekształconą z dniem 1.09.2017r. z gimnazjum w szkołę podstawową (w której są klasy dotychczasowego gimnazjum). Z dniem 31.08.2019r wychodzą ostatnie roczniki – klasy trzecie gimnazjum. W związku z tym, sporo nauczycieli z dniem 1.09.2019r. starci etaty albo zostaje im - w przygotowanym wstępnie na rok szk.2019/2020 arkuszu org. - w przydziałach mniej jak połowa etatu (np. 4/18, 7/18). Mowa tu o nauczycielach zatrudnionych zarówno na podstawie mianowania jak i na czas nieokreślony w pełnym wymiarze czasu pracy. Pytanie jest następujące: czy do tych nauczycieli ma zastosowanie art. 225 ustawy „Przepisy wprowadzające ustawę Prawo Oświatowe” ? (na podstawie przepisu art.225 ust.12 i art. 227). Czy dyrektor w ruchu kadrowym dotyczącym roku szkolnego 2019/2020 stosuje przepisy „specustawy”, czy art.20 KN? Czy nauczyciele muszą dostać informację o przeniesieniu w stan nieczynny z dniem 01.09.2019? Czy mogą mieć ograniczony do wymiaru niższego jak połowa wymiar etatu (art.225 ust.5)?
Na podstawie art. 225 ust. 12 w zw. z ust. 1 - 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 w przypadku nauczycieli zatrudnionych w szkołach, w których są prowadzone klasy dotychczasowego gimnazjum, gdy z powodu likwidacji tych klas nie jest możliwe ich dalsze zatrudnienie w klasach gimnazjalnych, można: 1) zaproponować ograniczenie zatrudnienia za zgodą nauczyciela do wymiaru niższego niż 1/2 pensum; 2) przenieść nauczyciela w stan nieczynny wynoszący 6 miesięcy; 3) rozwiązać stosunki pracy za 3- miesięcznym wypowiedzeniem ze skutkiem na 31.08.2019 r. z prawem do odprawy, jeśli nauczyciele nie zgodzą się na obniżenie wymiaru zatrudnienia lub odmówią przejścia w stan nieczynny, po czym będą mogli ewentualnie zostać zatrudnieni na nowe umowy na część etatu. Do tych nauczycieli nie stosuje się art. 20 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2018 r., poz. 967 ze zm., co należy wnioskować z treści art. 227 w zw. z art. 225 ust. 12 PWuPO. Natomiast do nauczycieli, dla których zmniejszeniu ulegnie liczba godzin tylko w klasach szkoły podstawowej, stosuje się art. 20 KN.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel po pedagogice specjalnej ma kwalifikacje do pełnienia roli nauczyciela wspomagającego ucznia z niepełnosprawnościami sprzężonymi (intelektualna w stopniu lekkim i afazja)?
- Jestem dyrektorem szkoły od 2002r. W szkole w której pracuje zatrudniony jest mój mąż na stanowisku konserwatora.Dostałam informację z urzędu gminy, że z uwagi na zależność służbową nie może dalej być zatrudniony przeze mnie. Proszę o pilną odpowiedź.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W której szkole wymagania dotyczące kwalifikacji są wyższe: szkole podstawowej czy muzycznej I stopnia? Pytanie pojawia się w związku z połączeniem szkół w Zespół i konkursem na dyrektora.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel, który wrócił po 3,5 mies. urlopie chorobowym dostarczył orzeczenie o niepełnosprawności w stopni umiarkowanym, czy z tego tytułu przysługują mu jakieś przywileje?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zatrudniony jest w szkole podstawowej z oddziałami gimnazjalnymi na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony w wymiarze 13/18 etatu. W przyszłym roku szkolnym można temu nauczycielowi przydzielić jedynie 8 godzin. Proszę o podanie procedury oraz wzoru dokumentów, jakie powinny być zastosowane wobec tego nauczyciela.
Nauczyciel dyplomowany, zatrudniony na podstawie mianowania, w szkole podstawowej w wymiarze 18/18 etatu, w przyszłym roku szkolnym musi uzupełnić etat na świetlicy szkolnej (2 godz.). W związku z powyższym wymiar etatu będzie wynosił 19/19. Proszę o podanie procedury oraz wzoru dokumentów, jakie powinny być zastosowane wobec tego nauczyciela.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe