Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jesteśmy przedszkolem z oddziałami integracyjnymi. 6 oddziałów integracyjnych i jeden z dziećmi zdrowymi. Mamy bardzo dużo chętnych w rekrutacji na nowy rok - 2,5 osoby na miejsce. Bardzo by nam pomogło, gdybyśmy zakwalifikowali dziecko z niepełnosprawnością ruchową i umieścili je w 25 osobowym oddziale dzieci zdrowych /rodzice nie mają nic przeciwko temu/ - ewentualnie w 20 osobowym integracyjnym, ale też jako zdrowe, czyli oprócz niego 5 niepełnosprawnych. Czy to możliwe, czy nie omijamy jakichś przepisów i czy nadal należałaby się nam dotacja jak za dziecko niepełnosprawne?
Dziecko z niepełnosprawnością ruchową może w zależności od treści wniosku rodziców zostać zakwalifikowane do oddziału ogólnodostępnego albo jako dziecko niepełnosprawne do oddziału integracyjnego wraz z czwórką innych niepełnosprawnych dzieci (art. 71b ust. 1 UoSO, § 5 ust. 3 załącznika nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół, Dz. U. z 2001 r Nr 61, poz. 624 z późn. zm., § 6 ust. 1 projektu rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zostały zarejestrowane 2 odrębne szkoły niepubliczne: podstawowa oraz liceum, prowadzone przez ten sam organ prowadzący tj. stowarzyszenie, mające tę samą nazwę własną i patronkę. Większość nauczycieli pracuje w obu szkołach jednocześnie i wszyscy tworzymy łącznie jedną współpracującą radę pedagogiczną. Odbywają się wspólne zebrania rady pedagogiczne tj. łącznie dla obu szkół w tym samym terminie. Skoro nie jest to zespół szkół, czy protokoły i uchwały rad pedagogicznych mogą być wspólne i nazwane uchwałami szkoły podstawowej i liceum podejmowanymi przez wspólną radę pedagogiczną? Czy też z tego samego spotkania powinny powstać odrębne dokumenty dla każdej ze szkół oddzielnie? Czy w drugim przypadku należy wyodrębnić 2 rady pedagogiczne i podczas głosowań prosić o podwójne głosowanie tych nauczycieli, którzy pracują w obu szkołach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są uwarunkowania prawne, żeby stworzyć zespół przedszkolno-przedszkolny? Chodzi o placówki publiczne, gdzie organem prowadzącym jest miasto. Dwie placówki są oddalone od siebie ok 10 km.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia dodatkowe z rytmiki płatne dodatkowo przez rodziców mogą odbywać się w godzinach realizacji podstawy programowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1. Czy dyrektor musi swoim zarządzeniem zwoływać posiedzenie rady pedagogicznej?
2. Czy w szkole należy prowadzić rejestr zarządzeń (Jak powinien ten rejestr wyglądać?)? Czy wystarczy może wpinać tylko zarządzenia do teczki zarządzeń?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zwracamy się z uprzejmą prośbą o poradę prawną w zakresie prowadzenia księgi wejść i wyjść dla uczniów internatu.
Obecnie rejestrujemy wejścia i wyjścia uczniów w formie papierowej, wpisując godzinę wyjścia, przewidywaną godzinę powrotu, imię i nazwisko ucznia oraz cel wyjścia. Chcielibyśmy wprowadzić elektroniczną ewidencję ww. rejestru.
W związku z tym mamy kilka pytań:
1. Czy istnieje akt prawny regulujący prowadzenie księgi wejść i wyjść dla uczniów internatu ?
2. Czy możliwe jest prowadzenie tej księgi w formie elektronicznej?
3. Jeśli tak, to jakie są wymagania prawne dotyczące prowadzenia elektronicznej księgi wejść i wyjść?
4. Proszę polecić nam jakieś rozwiązania informatyczne, które ułatwią nam prowadzenie elektronicznej księgi wejść i wyjść?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe