Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jestem dyrektorem zespołu szkół, w którego skład wchodzi gimnazjum i szkoła podstawowa z oddziałami przedszkolnymi. Nauczyciele są zatrudnieni na jedną z wymienionych szkół. Co robić w sytuacji, gdy np nauczyciel języka polskiego uczący przez kilka lat tylko w gimnazjum w kolejnym roku szkolnym będzie miał też jedną klasę w szkole podstawowej? Podobnych sytuacji jest wiele, bo takie są potrzeby szkoły i nauczyciele nie tracą pracy. Jak rozwiązywać takie sytuacje formalnie: czy co roku dawać pismo - aneks do umowy? Czy wystarczy podanie informacji do końca kwietnia na zebraniu rady pedagogicznej - zapoznanie z arkuszem organizacyjnym, a następnie podanie przydziału czynności na zebraniu rady pedagogicznej w sierpniu?
Przede wszystkim nauczyciele powinni być zatrudnieni w zespole szkół. W umowie o pracę lub akcie mianowania wskazuje się typy szkół, w których uczy nauczyciel.
Karta Nauczyciela:
Art. 10. 1. Stosunek pracy z nauczycielem nawiązuje się w szkole, a w przypadku powołania zespołu szkół jako odrębnej jednostki organizacyjnej - w zespole szkół na podstawie umowy o pracę lub mianowania.
Art. 14. 2. W przypadku zatrudnienia w zespole szkół akt mianowania i umowa o pracę powinny określać także typy (rodzaje) szkół w zespole, w których pracuje nauczyciel.
W zależności od potrzeb, nauczyciele powinni otrzymywać aneksy do umów, ale jedynie wówczas, gdy zmiany dotyczą typu szkoły a nie np. ilości godzin przydzielonych w poszczególnych szkołach (taki zapis jest w umowie zbędny, wystarczy wpis, że nauczyciel jest zatrudniony w wymiarze pełnego etatu lub określonej jego części).
Samo podawanie informacji z arkusza organizacyjnego byłoby wygodniejsze, jednak dla bezpieczeństwa dyrektora jako pracodawcy ważne jest, aby każda zmiana w zatrudnieniu była odpowiednio udokumentowana. W przeciwnym wypadku nauczyciel, który ma w umowie zapisane, że pracuje w dwóch szkołach może domagać się przydzielenia w nich godzin.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W gimnazjum jest redukcja etatów,organ prowadzący proponuje godziny w innych podległych mu szkołach. Czy członek zarządu ZNP i radny powiatowy ma pierwszeństwo do takiej propozycji ze względu ochronę prawną. Nauczyciel w-f dostał propozycję 21 godzin w szkole podstawowej, a drugi nauczyciel w-f (członek zarządu ZNP i radny) dostał propozycję 1 godziny w Gimnazjum. Czy jest to zgodne z prawem. Czy chroni go prawo. Zaznaczam, że nauczyciel, który dostał propozycję 21 godzin może też odejść na świadczenia kompensacyjne, a drugiemu do tych świadczeń brakuje 2 lata.
- Czy w niepublicznym punkcie przedszkolnym można zatrudnić nauczyciela na parę godzin tygodniowo w ramach wolontariatu?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Witam!
Mam w szkole 3 n-li jęz.pol. Pierwszy - dyplomowany, 27 lat pracy, drugi mianowany 6 lat pracy, obecnie na urlopie wych., trzeci n-el kontraktowy, 4 lata pracy ,13/18 etatu obecnie na zwolnieniu, w marcu urodzi dziecko. Obecnie pracuje tylko dyplomowany. Czy ze względu na to, że mam do dyspozycji tylko 34 godziny j.pol., mogę dokonać zmiany warunków umowy n-lowi dyplomowanemu? Czy w tym przypadku jest możliwa zmiana warunków umowy z paniami nieobecnymi w szkole na pewno do czerwca 2012 roku. Jeśli nie, to co w ogóle może dyrektor zrobić w tym przypadku.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel planuje od września urlop zdrowotny. Czy dyrektor szkoły i organ prowadzący muszą wyrazić na to zgodę? Jakie przepisy regulują tę kwestię? Bardzo proszę o odpowiedź.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka spełnia wymogi do przejścia na świadczenie kompensacyjne. Wówczas otrzymuje 3-miesięczna odprawę. Z powodu ubytku oddziałów może zostać zwolniona (na co liczy) i pobrać dodatkowo odprawę 6-miesięczną. Wówczas powinna zostać zwolniona z art 20. Wg mnie nie może, gdyż warunkiem świadczenia kompensacyjnego jest rozwiązanie stosunku pracy na własną prośbę - wniosek nauczyciela. Czy mam rację?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe