Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Stosownie do art. 110 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1082) arkusz organizacji szkoły i przedszkola określa...

PORADA PRAWNA

Jestem dyrektorem w szkole podstawowej. W momencie startowania do konkursu byłam zatrudniona w niepełnym wymiarze godzin (11 h). Po objęciu funkcji dyrektora mam cały etat. Czy po zakończeniu kadencji dyrektora, chcąc wrócić na stanowisko nauczyciela, powinnam w arkuszu uwzględnić dla siebie 11 h, czy mogę przewidzieć etat?

Stosownie do art. 110 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1082) arkusz organizacji szkoły i przedszkola określa szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym. Zgodnie z § 17 ust. 3 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz. U. z 2019 r., poz. 502) arkusz organizacji szkoły określa imię, nazwisko, stopień awansu zawodowego i kwalifikacje poszczególnych nauczycieli oraz rodzaj prowadzonych przez nich zajęć i liczbę godzin tych zajęć.

W świetle powyższych przepisów arkusz organizacyjny jest dokumentem porządkującym pracę w szkole, który reguluje sytuację uczniów i nauczycieli. Dyrektor szkoły jest nauczycielem, któremu powierzono pełnienie funkcji kierowniczej. Dyrektor szkoły, jak każdy inny nauczyciel, może oczekiwać, że jeżeli istnieją warunki do zatrudnienia go w pełnym obowiązkowym wymiarze czasu pracy, to takie zatrudnienie uzyska. Nie ma zatem przeszkód ze strony prawnej, żeby przy sporządzeniu arkusza organizacyjnego na rok 2022/2023 dyrektor szkoły, któremu kończy się kadencja, przewidział dla siebie zatrudnienie w pełnym wymiarze. Fakt, że zatrudnienie przed powierzeniem funkcji dyrektora szkoły było zatrudnieniem niepełnym, nie powoduje, że po ustaniu kadencji także musi być to zatrudnienie w niepełnym wymiarze czasu pracy.

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT