Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jestem dyrektorem publicznego przedszkola prowadzonego przez osobę prawną. Mam pytanie dotyczące organizacji zajęć logopedycznych. Czy obowiązuje mnie organizacja bezpłatnych zajęć dla wszystkich dzieci które posiadają jakąkolwiek opinie (nawet od logopedy) czy tylko dla tych dzieci które posiadają opinie/orzeczenie z Poradni psychologiczno-pedagogicznej? Na jakiej podstawie organizuje bezpłatne zajęcia?
Organizacja nieodpłatnych zajęć specjalistycznych (np. logopedycznych) w publicznym przedszkolu jest obowiązkowa dla dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, gdy takie jest zalecenie poradni w danym orzeczeniu (art. 127 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59). Ponadto publiczne przedszkole ma obowiązek organizowania bezpłatnej pomocy psychologiczno – pedagogicznej za zgodą rodziców, m.in. w zakresie zajęć specjalistycznych (w tym logopedycznych), których potrzebę prowadzenia dla poszczególnych uczniów potwierdza nie tylko opinia lub orzeczenie poradni psychologiczno – pedagogicznej, ale również (bez takiej opinii lub orzeczenia) może ją zdiagnozować rodzic ucznia, dyrektor przedszkola, wychowawca lub inny nauczyciel, asystent lub pomoc nauczyciela i inne podmioty wymienione w § 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. z 2017 r., poz. 1591.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W tym roku szkolnym zostałam dyrektorem szkoły ponadgimnazjalnej, mam problem i bardzo proszę o odpowiedź. Korzystamy z programów nauczania dla poszczególnych zawodów opracowanych przez KOWEZIU. Moja poprzedniczka ustalała szkolne plany nauczania (tzw. ramówki) gdzie nazwy przedmiotów są inne niż w opracowanych przez Koweziu, ale liczba godzin i zakres materiału nauczania jest taki sam. Co powinnam zrobić jako dyrektor szkoły, aby to jakoś logicznie uporządkować. Czy wystarczy obok nazw Koweziu dopisać swoje nazwy? Czy nanieść zmiany na ich programie? Proszę o odpowiedz.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jakich sprawach dyrektor wydaje zarządzenia, a w jakich decyzje? Czego mogą dotyczyć? czy są sytuacje, kiedy RP decyduje w sprawie, a podejmuje się w efekcie końcowym uchwałę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy opiekunem wycieczki może być pracownik spoza szkoły np. inny nauczyciel lub rodzic?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szanowni Państwo uprzejmie proszę o podanie procedur oraz podstaw prawnych utworzenia od nowego roku szkolnego 2016/2017 kl. I gimnazjum o profilu sportowym z rozszerzonym językiem angielskim. Bardzo serdecznie dziękuję za pomoc.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z prawem stanowisko kierownika świetlicy powierza się nauczycielowi mianowanemu/dyplomowanemu. Czy istnieje szansa na powołanie na kierownika nauczyciela kontraktowego, który pracuje w świetlicy, posiada odpowiednie kompetencje i wyjątkowe umiejętności organizacyjne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe