Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jeśli uczniowie mają założone arkusze ocen o nr MEN-I/44/1 i mają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność ruchową czy autyzm czy w tym przypadku podaje się adnotację w arkuszu ocen u góry strony typu "Uczeń realizował program nauczania dostosowany do indywidualnych możliwości i potrzeb na podstawie orzeczenia nr.........wydanego przez zespół Orzekający w PPP........." bo w rozporządzeniu z dnia 7 czerwca 2023 r. w paragrafie 32 podaje sie tylko miejsce wydania orzeczenia w przypadku ucznia który ma orzeczenie o niepełnosprawności lekkiej. Reasumując to rozporządzenie w przypadku w/w uczniów nie należy nic pisać. Prosze o szybkie wyjaśnienie tej sytuacji. Dziękuje
Zgodnie z przepisami określonymi w § 32 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z 7.06. 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków które weszło w życie 17.06.2023 r., w arkuszu ocen ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim realizującego w danym roku szkolnym program nauczania dostosowany do indywidualnych potrzeb i możliwości na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez zespół orzekający działający w publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, w miejscu przeznaczonym na wpisanie informacji o tym orzeczeniu, wpisuje się nazwę poradni, która wydała to orzeczenie.
Z powyższych przepisów wynika, że tylko w arkuszu ocen ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim należy podać nazwę poradni, która wydała uczniowi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Innym uczniom- nawet jeśli mają kształcenie specjalne nie wpisujemy nic.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczycielowi zatrudnionemu w niepełnym wymiarze godzin przysługuje urlop dla poratowania zdrowia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła ma obowiązek zapewnić/zakupić nauczycielowi podręczniki do nauczania? Do tej pory nauczyciele w Liceum otrzymywali od wydawnictwa darmowy pakiet do nauczania wraz z podręcznikiem, ćwiczeniami, zbiorami zadań. Proszę o wykładnię prawa czy rzeczywiście jako dyrektor powinnam zakupić podręczniki czy też każdy nauczyciel powinien sam dokonać zakupu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nowe rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania....określa, że podstawą klasyfikowania w szkole dla dorosłych są egzaminy semestralne. Czy w Gimnazjum dla dorosłych kształcącym w formie stacjonarnej egzaminy te mają być ze wszystkich przedmiotów po każdym semestrze, zgodnie z par.24a.1. Projekt edukacyjny Gimnazjum dla dorosłych nie dotyczy.
- priorytety MEN
- Moje pytanie dotyczy powrotu ucznia zza granicy. Uczeń w ubiegłym roku ukończył klasę III SP. Od września rozpoczął naukę w Anglii ( przyjęto go do kl. VI). Od następnego roku ponownie wraca do naszej szkoły. Czy mogę go przyjąć do kl. V ( bo do niej uczęszczałby), co z różnicą programową? ( nie realizował niektórych przedmiotów np. j. polski, historia). Czy powinien zdawać egzaminy klasyfikacyjne, czy założyć, że ma czas na opanowanie podstawy programowej do kl. VI? Po powrocie założyć mu nowy arkusz, czy wpisywać w tym już założonym wcześniej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe