Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie przepisy regulują ocenę pracy nauczyciela od 01.01.2019r?
Ocenę pracy nauczyciela od dnia 1 stycznia 2019 r. reguluje znowelizowany z tym dniem art. 6a ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2018 r., poz. 967 ze zm. oraz znowelizowane w dniu 3 stycznia 2019 r. rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego, Dz.U. z 2018 r., poz. 1133 ze zm.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dyrektor szkoły zaplanował w arkuszu organizacyjnym szkoły na rok 2018/2019 zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej (rewalidacja, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, logopedia, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze). Organ prowadzący zatwierdził tylko godziny rewalidacji. Pozostałe godziny w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej zalecił usunąć z arkusza. Czy organ prowadzący może nie wyrazić zgody na umieszczenie w arkuszu zajęć z pomocy psychologiczno-pedagogicznej, skoro dyrektor ma obowiązek zaplanowania w/w zajęć? Jakich argumentów użyć w stosunku do organu prowadzącego? Proszę o podanie podstawy prawnej dotyczącej obowiązku organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej przez dyrektora szkoły.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o poradę. W klasie 4 mam oddział integracyjny 4 dzieci z orzeczeniami.Przydzieliłam zajęcia rewalidacyjne zgodnie z orzeczeniami i wnioskami z wielospecjalistycznej oceny (dzieci badane 3 lata temu). Dzieci z afazją mają 3 rewalidacje : zaj. logopedyczne,z j. polskiego i matematyki (nauczyciele specjaliści:logopeda i oligofrenopedagog), słabosłyszący -3 rewalidacje: zaj.logopedyczne, z j. polskiego i matematyki(nauczyciele specjaliści: surdopedagog i oligofrenopedagog) oraz dziecko z niepełnosprawnością w stopniu lekkim, zespół dawna oraz obecnie stwierdzona cukrzyca I stopnia, ze względu na chorobę 5 godz. rewalidacji: zaj. logopedyczne, j. polskiego i matematyki (nauczyciele specjaliści:logopeda i oligofrenopedagog). Czy przydział tylu rewalidacji jest zgodny z przepisami prawa? Bardzo proszę o podstawę prawną?. Mam zgodę Organu Prowadzącego oraz zapis w IPE-cie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W swojej szkole dla dorosłych (Centrum Kształcenia Ustawicznego) prowadzę zajęcia na Kwalifikacyjnych Kursach Zawodowych. Zauważyłem, że bardzo wielu uczniów ma braki w sferze wykształcenia ogólnego. Czy w związku z tym istnieje możliwość wprowadzenia w mojej szkole kursów kompetencji ogólnych na poziomie zasadniczej szkoły zawodowej dla słuchaczy KKZ? Proszę o informacje do kogo należy decyzja o uruchomieniu tego typu działań oraz jaka jest podstawa prawna regulująca prowadzenie tego typu zajęć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o udzielenie odpowiedzi na pytanie czy nauczyciele przedmiotów są zobowiązani do poprawiania ocen cząstkowych uczniom.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy na świadectwie końcowym klasy III gimnazjum do średniej ocen wliczają się przedmioty, które skończyły się w klasie II gimnazjum np. plastyka? Proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe