Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie działania należy podjąć aby od września 2018 r. utworzyć w szkole podstawowej oddziały integracyjne? Proszę o podstawę prawną tych działań.
Klasy integracyjnej nie można utworzyć na zasadzie zwykłej decyzji administracyjnej, a jedynie w wyniku społecznej zgody i przy zapewnieniu odpowiednich warunków. Trzeba zatem:
- Zmodyfikować statut szkoły o zapisy związane z funkcjonowaniem w niej klasy integracyjnej
- Uzyskać zgodę rodziców zarówno dzieci niepełnosprawnych oraz pełnosprawnych na utworzenie takiej klasy. W klasie integracyjnej może być nie więcej niż 20 uczniów, w tym do 5 uczniów niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Zatrudnić odpowiednich specjalistów, którzy zapewnią realizację kształcenia specjalnego zgodnie z obowiązującym prawem.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U z 11 stycznia 2017 poz. 59.)
- Rozporządzenie MEN z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli ( Dz. U. z 27 marca 2017 poz. 649)
- Rozporządzenie MEN z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 31 marca 2017, poz. 703),
- Rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 24 sierpnia 2017 poz. 1578)
- Rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017r. w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 25 sierpnia 2017 poz, 1591)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 24 sierpnia 2017 poz. 1575)
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół(Dz. U. z 2017 r., poz. 703)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W oddziale przedszkolnym w SP jest 24 przedszkolaków w wieku 3, 4, 5 lat. W grupie jest również niepełnosprawna dziewczynka, dla której jest zatrudniona pomoc. Czy powinna być również zatrudniona pomoc do pozostałych dzieci? Proszę o podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile dni ma dyrektor szkoły na reakcję, na pismo, w którym nauczyciel zgłasza sprzeciw dotyczący nałożenia kary porządkowej upomnienia z art. 108 KP i art. 75 KN?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szkoła, w której pracuję liczy 200 uczniów i ma być likwidowana z dniem 31.08.2011roku.Rodzice zamierzają utworzyć szkołę społeczną, ale obawiają się, że jest już późno, aby jeszcze w tym roku powstała szkoła społeczna, chodzi też o przekazanie subwencji przez urząd gminy.Proszę pomóc nam w interpretacji przepisów prawa oświatowego, abyśmy mogli podjąć konkretne decyzje. Czy w szkole liczącej około 200 uczniów można zastosować "Ustawa o systemie oświaty art.5g." czy też "Ustawa o systemie oświaty art.58 ust. 3 i 4. 3" i wtedy aby szkoła mogła działać od września 2011 roku do 30 września 2010 należało dopełnić szereg formalności - czy jest inna możliwość?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak wygląda kwestia oceny ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym. Wiem, że ocena jest opisowa - ale czy dotyczy to także zachowania i religii? Jak wpisujemy takiego ucznia w zestawieniach (tabelki w dzienniku, np. zachowanie)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Obowiązek szkolny-księga ewidencja dzieci i młodzieży. Czy w księdze ewidencji wpisujemy dzieci zamieszkałe na stałe i czasowo w obwodzie danej szkoły czy tylko dzieci posiadające pobyt stały?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe