Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie akty prawne regulują przydzielanie godzin rewalidacji dla uczniów niepełnosprawnych?
1) USTAWA z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.)
Art. 71b. 1. Kształceniem specjalnym obejmuje się dzieci i młodzież, o których mowa w art. 1 pkt 5 i 5a, wymagające stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy. Kształcenie to może być prowadzone w formie nauki w szkołach ogólnodostępnych, szkołach lub oddziałach integracyjnych, szkołach lub oddziałach specjalnych i ośrodkach, o których mowa w art. 2 pkt 5.
(…)
2. W zależności od rodzaju niepełnosprawności, w tym stopnia upośledzenia umysłowego, dzieciom i młodzieży, o których mowa w ust. 1, organizuje się kształcenie i wychowanie, które stosownie do potrzeb umożliwia naukę w dostępnym dla nich zakresie, usprawnianie zaburzonych funkcji, rewalidację i resocjalizację oraz zapewnia specjalistyczną pomoc i opiekę.
2) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 września 2008 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych
3) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 stycznia 1997 roku w sprawie zasad organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim
§ 2. Dla dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim, w wieku od 3 do 25 lat, organizuje się zespołowe zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze oraz, we współpracy z rodzicami (prawnym opiekunem), indywidualne zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze, zwane dalej "zajęciami".
(…)
§ 9. 1. Wymiar zajęć, w zależności od możliwości psychofizycznych oraz specyficznych potrzeb rewalidacyjnych uczestników zajęć, wynosi:
1) 4 godziny dziennie na zajęciach zespołowych,
2) 2 godziny dziennie na zajęciach indywidualnych.
2. Liczba osób w zespole wynosi od 2 do 4.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dziecko w wieku 9 lat (klasa III) uczęszcza do szkoły podstawowej. Posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (niedostosowanie społeczne). Matka dziecka uważa, że orzeczenie nie jest realizowane przez nauczycieli. Czy dziecko może realizować zalecenia orzeczenia w innej placówce, np. poradni psychologiczno - pedagogicznej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel biologii (pełne kwalifikacje) w nowym systemie edukacyjnym będzie mógł uczyć "bloku" - przyroda w szkole ponadgimnazjalnej?
- Czy w związku z nowym rozporządzeniem dotyczącym sposobu przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego uczniowie mogą wybrać sobie w części III język, którego naukę rozpoczęli w gimnazjum i zdawać na poziomie podstawowym? Czy muszą zdawać egzamin (na poziomie rozszerzonym) z tego języka, który jest kontynuacją po szkole podstawowej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkolny program wychowawczy i szkolny program profilaktyczny mogą występować jako jeden dokument pod nazwą szkolny program wychowawczo-profilaktyczny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy gimnazjum, które z dniem 1 września zostało włączone do szkoły podstawowej, czy w związku z tym szkoła powinna wymienić pieczątki z nazwą szkoła Podstawowa z oddziałami gimnazjalnymi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe