Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaki organ Rada Ped. czy organ prowadzący szkołę uchwala statut dla szkoły podstawowej utworzonej z Zespołu Szkół składającego się dotąd ze szkoły podstawowej i gimnazjum?
Ponieważ szkoła podstawowa nie jest szkołą nowo tworzoną, a jedynie przekształcaną w wyniku reformy oświaty, statut szkoły publicznej projektuje i uchwala rada pedagogiczna, gdy w danej szkole nie funkcjonuje rada szkoły, ponieważ organ prowadzący mógł nadać tylko pierwszy statut, gdy tworzył szkołę (art. 42 ust. 1, art. 50 ust. 2 pkt 1, art. 52 ust. 2,art. 58 ust. 6 UoSO). W szkole niepublicznej statut nadaje organ prowadzący (art. 84 ust. 1 UoSO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń ukończył Szkołę Branżową I Stopnia w szkole ponadgimnazjalnej. Czy może ponownie zapisać się do Szkoły Branżowej I Stopnia w szkole ponadpodstawowej? Uczeń ukończył już 18 lat.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z prośbą o odpowiedź na pytanie dotyczące organizacji zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci w szkole podstawowej. Czy pomoc taka może być udzielana podczas np. lekcji edukacji zintegrowanej, a więc zajęć obowiązkowych dla dziecka? Inaczej: czy zajęcia z logopedą lub psychologiem mogą odbywać się podczas, gdy pozostała część klasy ma lekcje obowiązkowe np. z edukacji zintegrowanej? Dziecko wychodząc z klasy nie realizuje podstawy programowej, czy nauczyciel powinien wtedy mieć oddzielne lekcje z tym dzieckiem, aby nadrobić materiał?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 31 sierpnia wygasa umowa pomiędzy gmina a stowarzyszeniem przekazująca stowarzyszeniu prowadzenie szkoły podstawowej. Pomimo inicjatywy ze strony stowarzyszenia umowa nie została przedłużona. Jakie mogą być konsekwencje nie przedłużenia umowy ? Co w tej sytuacji będzie ze szkołą i nauczycielami od 1 września?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel polonista przychodzący na zastępstwo w klasie I-III, może normalnie wpisać temat z edukacji polonistycznej, czy powinien wpisać zajęcia świetlicowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dziekuję za odpowiedź w sprawie religii i (niestety) bedzie ciąg dalszy moich pytań. Czy mogę ten problem rozwiązać następująco:otóż nauczyciel realizuje pensum 22 i godziny ponadwymiarowe wynikające z organizacji(3). W czasie przeznaczonym na religię ma tzw. "okienko" i odpowiednio mniej godzin ponadwymiarowych. Religia zmniejszy liczbę godzin ponadwymiarowych, a pensum bedzie realizowane zgodnie z KN.
Katecheta zatrudniony jest na odpowiednią część etatu i przychodzi tylko na zajęcia religii. Nie bedzie więc sytuacji, że dwóch nauczycieli pracuje jednocześnie w tej samej klasie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe