Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaki jest wymiar godzin w grupie 3-4 latków, a jaki dla grupy 5-6 latków (z przewagą dzieci 5-letnich w oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej)?
W publicznej szkole podstawowej wymiar godzin zajęć obowiązkowych każdego oddziału przedszkolnego (bez względu na grupę wiekową) określa organ prowadzący na poziomie nie niższym niż 5 godzin dziennie (art. 13 ust. 1 pkt 2 i ust. 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59). Natomiast w niepublicznej szkole podstawowej czas pracy oddziału przedszkolnego określa organ prowadzący który może, ale nie ma obowiązku kierować się regulacjami obowiązującymi w publicznych placówkach, czyli może różnicować czas zajęć w zależności od grupy wiekowej (art. 172 ust. 3 PO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Bardzo proszę o informację. Czy można uczniowi kl. III szkoły podstawowej wydłużyć o rok okras kształcenia. Uczeń ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim). Ile godzin rewalidacji można przydzielić? Dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w liceum ogólnokształcącym, zgodnie z nową podstawą programową, muszą odbyć się takie zajęcia jak zajęcia artystyczne bądż ekonomika w praktyce?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy za rok 2018 r. organy prowadzące będą musiały wypłacać nauczycielom dodatek uzupełniający?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam kilka pytań:
1) Czy orzeczenie wydane ucznowi niedostosowanemu społecznie w związku z postanowieniem sądu o umieszczeniu w MOW zachowuje ważność, gdy uczeń opuszcza placówkę resocjalizacyjną? (ustaje przyczyna skierowania go do ośrodka) lub istnieje przyczyna uzasadniająca uchylenie orzeczenia z uwagi na zwolnienie ucznia. Czy można być niedostosowanym zwolnionym z MOW i realizować na tej podstawie kształcenie specjalne w oparciu o taką diagnozę? Czy nie jest to wewnętrznie sprzeczne?
2) Czy uczeń skierowany do placówki resocjalizacyjnej może realizować edukację w szkole masowej? Czy w przypadku takiego ucznia pkt. 3 zaleceń orzeczenia określający kształcenie również w placówkach ogólnodostępnych jest zapisem poprawnym? Czy takiemu uczniowi, któremu sąd nakazał kształcenie w ośrodku można w orzeczeniu jako jedną z form edukacji wpisać szkołę masową?
Nie spotkałam się jeszcze dotychczas z sytuacją skierowania nieletniego do MOW i jednocześnie realizowania przez niego kształcenia poza tą placówką, w szkole masowej. Jest to nawet w pewnym stopniu sprzeczne z centralnym systemem kierowania nieletnich. Każda placówka posiada bazę edukacyjną. Uczeń kierowany jest m.in. tam gdzie będzie mógł kontynuować naukę pozostając jeszcze w takim obowiązku do 18 r. życia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nie wiem, jak rozwiązać sprawę nauczyciela w-fu, otóż do tej pory szkoła moja była jego podstawowym zakładem pracy, chociaż nie miał pełnego etatu, dodatkowo pracował również w innej szkole, która należy do innej gminy. Byłoby wszystko w porządku, gdybym nie dowiedziała się, że ten nauczyciel został wicedyrektorem w drugiej szkole. Wiadomo, że obowiązki wicedyrektora musi wypełniać skrupulatnie. Obawiam się, że zaniedba swoje obowiązki w macierzystej szkole (wyjazdy na zawody, udział w życiu szkoły, naradach itd). Czy jest jakaś regulacja prawna lub interpretacja, która podpowie mi jak mam postąpić jako dyrektor macierzystej szkoły nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe