Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaką terminologię kompetencji kluczowych stosować w przedszkolu? Która jest obowiązująca obecnie? Przykład: porozumiewanie się w języku ojczystym czy kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji?
W załączniku do zalecenia Rady z 22.05.2018 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie, Dz.U.UE.C z 2018 r. Nr 189, str. 1 wymienionych jest osiem kompetencji kluczowych: kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji, kompetencje w zakresie wielojęzyczności, kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, kompetencje cyfrowe, kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się, kompetencje obywatelskie, kompetencje w zakresie przedsiębiorczości, kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej. Ponadto załącznik do ww. rozporządzenia opisuje poszczególne kompetencje.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak mam monitorować wdrażanie podstawy programowej w klasach 1 i 2 w szkole podstawowej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uprzejmie proszę o przykładowy statut szkoly podstawowej klasy I-III wraz z odziałami przedszkolnymi (dzieci w wieku 3-5 lat) dziękuję i pozdrawiam serdecznie
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica klasy II technikum ma wystawioną przewidywaną ocenę końcową z historii nieklasyfikowana. Na półrocze miała ocenę dopuszczający. Obecnie ma problemy zdrowotne i ponad 50% nieobecności. Mama dziewczyny poinformowała, że jest w trakcie leczenia. Moje pytanie brzmi: w jaki sposób mogę wpłynąć na nauczyciela, by uwzględnił kłopoty zdrowotne dziewczyny i klasyfikował ją. Z pozostałych przedmiotów ma oceny pozytywne.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Pracuję w bursie międzyszkolnej. Dyrektor placówki jest osobą niepedagogiczną. Ja jako nauczyciel pełnię funkcję kierownika ds. nadzoru pedagogicznego. Czy na opracowanych przeze mnie dokumentach muszą widnieć podpisy dyrektora (komunikaty, uchwały, protokoły, grafiki pracy, omówienie obserwacji zajęć wychowawców, plany pracy, scenariusze zajęć i pozostałe dokumenty pedagogiczne).
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Dziecko z oddziału przedszkolnego posiada opinię o wczesnym wspomaganiu i orzeczenie o kształceniu specjalnym. Rodzice oświadczyli ,że wspomagane będzie poza przedszkolem. Czy w związku z tym szkoła musi organizować kształcenie specjalne zgodnie z zaleceniami orzeczenia, czy rodzice mogą zrezygnować z pomocy specjalistów bo korzystają w innym miejscu? Opinia i orzeczenie zawierają te same wskazania.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe