Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaką terminologię kompetencji kluczowych stosować w przedszkolu? Która jest obowiązująca obecnie? Przykład: porozumiewanie się w języku ojczystym czy kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji?
W załączniku do zalecenia Rady z 22.05.2018 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie, Dz.U.UE.C z 2018 r. Nr 189, str. 1 wymienionych jest osiem kompetencji kluczowych: kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji, kompetencje w zakresie wielojęzyczności, kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, kompetencje cyfrowe, kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się, kompetencje obywatelskie, kompetencje w zakresie przedsiębiorczości, kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej. Ponadto załącznik do ww. rozporządzenia opisuje poszczególne kompetencje.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dlaczego nie należy przy pisaniu planów miesięcznych w przedszkolu stosować gotowych scenariuszy i planów z wydawnictw, z których wybrany został program wychowania przedszkolnego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Dowóz dzieci do szkoły organizuje organ prowadzący. Przystanek autobusowy znajduje się ok. 10 m od terenu szkoły. Czy muszę zobowiązać wychowawcę świetlicy, by odbierał dzieci z przystanku i przyprowadzał do szkoły, a po lekcjach zaprowadzał je na przystanek? Mam ograniczoną liczbę nauczycieli pracujących w świetlicy i często, szczególnie rano pracuje tam tylko jedna osoba, której każdorazowe wyjście na przystanek spowodowałoby pozostawienie uczniów bez opieki, co byłoby niedopuszczalne.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Przez jaki czas należy przechowywać w szkole dokumenty dotyczące wycieczek szkolnych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W szkole realizujemy projekty unijne dotyczące staży zagranicznych uczniów. Wraz z uczniami wyjeżdżają dwaj opiekunowie. Druga tura wyjazdu przypada na 20.09-06.10.2016 r. Na dzisiejszej Radzie Pedagogicznej nauczyciel odmówił wyjazdu wraz z młodzieżą. Jako dyrektor szkoły, co powinnam zrobić? Uważam, że do obowiązków nauczyciela należy opieka nad uczniami (otrzymuje za tą opiekę dodatkowe wynagrodzenie).
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w karcie oceny pracy nauczyciela, w egzemplarzu załączanym do dokumentacji, zaznacza się poziom spełniania kryteriów oceny pracy, czy też wystarczy tylko końcowa ocena wynikająca z posumowania spełniania ww. kryteriów?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe