Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaka obowiązuje stawka podatku VAT (zwolniona, czy nie podlega) : 1. opłaty za wyżywienie dziecka w publicznym przedszkolu; 2. opłaty za pobyt dziecka w publicznym przedszkolu; 3. opłaty za wyżywienie personelu.
Opłaty za usługi edukacyjne, opiekuńcze i wychowawcze świadczone przez przedszkole są zwolnione z podatku VAT (art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, Dz. U. z 2016 r., poz. 710). Z podatku VAT zwolnione jest także świadczenie usług związanych z wyżywieniem uczniów oraz nauczycieli, jako usługi ściśle związane z realizowaniem zadań przedszkola (art. 43 ust. 1 pkt 24 lit a) ww. ustawy). Natomiast podatkiem VAT w wysokości 8% są opodatkowane usługi związane z żywieniem pracowników niepedagogicznych (art. 146a pkt 2 ustawy w zw. z załącznikiem do rozporządzenia z dnia 23 grudnia 2013 r. w sprawie towarów i usług, dla których obniża się stawkę podatku od towarów i usług, oraz warunków stosowania stawek obniżonych, Dz. U. z 2013 r., poz. 1719).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel dyplomowany, zatrudniony na czas nieokreślony w roku szkolnym 2009/2010 otrzymał przydział 21 godzin dydaktycznych: 10 godzin w klasie I liceum i 11 godzin w klasie 3 liceum. Ze względu na fakt, iż klasy maturalne kończą naukę 30. 04.2010 średnia godzin tego nauczyciela wynosiła 18,69. Roczne rozliczenie obowiązkowego wymiaru godzin wskazywało, iż w maju i czerwcu po odejściu klas maturalnych nauczyciel zachowuje 10 godzin dydaktycznych, a to skutkuje podniesieniem obowiązkowego, tygodniowego wymiaru godzin w niektórych okresach rozliczeniowych.
W ciągu pierwszych 8 tygodni roku szkolnego nauczyciel pracował obowiązkowo 21 godzin. Następnie przebywał na urlopie dla poratowania zdrowia do 30.04.2010r. wracając do szkoły jego liczba godzin dydaktycznych zmniejszyła się do 10. W tym samym momencie inna nauczycielka odeszła na długotrwałe zwolnienie lekarskie. Nauczycielowi przyznano dodatkowe 8 godzin.
Zgodnie z Uchwałą Rady Powiatu:
§ 1. Ustala się zasady rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, dla których ustalony plan zajęć jest różny w poszczególnych okresach roku szkolnego.
§ 2. Niniejsze zasady dotyczą nauczycieli szkół, dla których ustalony plan zajęć wynikający z planów nauczania lub organizacji pracy jest różny w poszczególnych okresach roku szkolnego i spowodowany jest:
a. odbywaniem praktyk zawodowych przez uczniów,
b. wcześniejszym zakończeniem zajęć w ostatnich klasach szkół ponadgimnazjalnych.
§ 3. 1. Nauczyciele zatrudnieni w pełnym wymiarze zajęć, dla których plan zajęć wynikający z planów nauczania lub organizacji pracy, w danym okresie roku szkolnego, nie wyczerpuje obowiązującego tego nauczyciela wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych lub przekracza ten wymiar, zobowiązani są do realizowania w innych okresach trwania roku szkolnego takiego wymiaru tygodniowej liczby godzin zajęć (zwiększonego lub zmniejszonego), aby średni wymiar zajęć nauczyciela w ciągu całego roku szkolnego odpowiadał obowiązkowemu wymiarowi godzin zajęć, określonemu w odrębnych przepisach.
2. Nauczyciel, który naucza odpowiednio większą ilość godzin w pewnym okresie roku szkolnego, nie otrzymuje z tego tytułu dodatkowego wynagrodzenia, ale w okresie, gdy plan zajęć nie wyczerpuje obowiązującego tego nauczyciela tygodniowego wymiaru zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, nie dokonuje się potrącenia wynagrodzenia.
§5. 1. Przydzielone w planie organizacyjnym godziny zajęć określone według zasad ustalonych w § 3 ust.1, nie zrealizowane przez nauczyciela z powodu choroby lub przyczyn leżących po stronie pracodawcy, nie wymienionych w § 2, traktuje się dla rocznego rozliczenia godzin jak godziny zajęć zrealizowane, z zastrzeżeniem § 4 ust. 1.
2. Niewykonywanie pracy, w okresie zmniejszonego wymiaru, z powodu usprawiedliwionej nieobecności nauczyciela (np. z powodu choroby), nie stanowi podstawy do uznania za godziny ponadwymiarowe zrealizowanych wcześniej godzin zajęć ponad obowiązkowy wymiar.
Czy przyznane 8 godzin to w całości godziny ponadwymiarowe?
Czy przebywanie na urlopie zdrowotnym traktujemy dokładnie tak samo jak przebywanie na zwolnieniu lekarskim z powodu choroby?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Obowiązkiem dyrektora jest przygotowani i prowadzenie tzw kontroli zarządczej...
Mogę prosić o więcej informacji? np.: Od kiedy jest taki obowiązek, jak ma wyglądać ten dokument, wprowadzamy go przez zarządzenie dyrektor?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy zasad precedencji. Czy należy wyczytywać podczas powitania gości, którzy zostali zaproszeni, ale są nieobecni?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- RODO - nakłada na przedszkole niepubliczne nowe obowiązki. Jak w świetle aktualnych przepisów powinna wyglądać zgoda rodzica na przetwarzanie danych osobowych jego i dziecka?
Jak należy przygotować zgodę na przetwarzanie i przechowywanie danych osobowych pracownika placówki?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Stowarzyszenie prowadzi niepubliczna szkołę podstawową, które zawarło umowę użyczenia z wójtem na podstawie której stało się użytkownikiem gruntów i położonym na nim budynku szkoły. Na części tych gruntów położone są płyty betonowe, które umożliwiają dojście i dojazd do szkoły. Płyty betonowe są w bardzo złym stanie, zagrażają bezpieczeństwu i nadają się tylko do wymiany. Położenie kostki brukowej na placu ma na celu przywrócenie jego przydatności do dalszego wykorzystywania w zakresie prowadzonej przez stowarzyszenie działalności. W związku z powyższym zadajemy następujące pytanie: Czy stowarzyszenie, które poniesie wydatki na położenie kostki brukowej na placu szkolnym, który użytkuje na podstawie umowy użyczenia, może je traktować jako bieżące wydatki na remont ? Czy będzie to wydatek inwestycyjny, którego nie możemy finansować z dotacji?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe