Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaka jest podstawa prawna do promowania w ciągu roku ucznia klasy II gimnazjum do klasy III gimnazjum? Czy w tym przypadku można zastosować zapisy art. 44o UoSO czy może jeszcze coś innego?
Na wniosek rodziców ucznia i po uzyskaniu zgody wychowawcy oddziału albo na wniosek wychowawcy oddziału i po uzyskaniu zgody rodziców ucznia rada pedagogiczna może postanowić o promowaniu ucznia klasy I i II szkoły podstawowej do klasy programowo wyższej również w ciągu roku szkolnego, jeżeli poziom rozwoju i osiągnięć ucznia rokuje opanowanie w jednym roku szkolnym treści nauczania przewidzianych w programie nauczania dwóch klas. Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, uczeń otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej, a w szkole policealnej – na semestr programowo wyższy, jeżeli ze wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych oraz zajęć z języka mniejszości narodowej, mniejszości etnicznej lub języka regionalnego otrzymał roczne, a w szkole policealnej – semestralne, pozytywne oceny klasyfikacyjne.
O promowaniu do klasy programowo wyższej ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym postanawia rada pedagogiczna, uwzględniając ustalenia zawarte w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym. Uczeń szkoły podstawowej, w tym szkoły podstawowej w zakładzie poprawczym lub schronisku dla nieletnich, który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego i ma opóźnienie w realizacji programu nauczania co najmniej jednej klasy, a który w szkole podstawowej uzyskuje ze wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych oraz zajęć z języka mniejszości narodowej, mniejszości etnicznej lub języka regionalnego oceny uznane za pozytywne w ramach wewnątrzszkolnego oceniania oraz rokuje opanowanie w jednym roku szkolnym treści nauczania przewidzianych w programie nauczania dwóch klas, może być promowany do klasy programowo wyższej również w ciągu roku szkolnego.
Podstawa prawna:1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, w szczególności art. 44o. 2. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r., w szczególności art. 127 ust. 3
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam 2 pytania dotyczące funkcjonowania szkoły:
1. Czy na zajęciach wychowania fizycznego,możemy uznać oświadczenie woli rodzica,który zgadza się na wykonywanie ćwiczeń przez swoje dziecko, mimo że kategoria nadana mu przez lekarza przy badaniu bilansowym tego zabrania?
2.Czy w planie lekcji umieszczonym na stronie internetowej szkoły należy umieścić pełne nazwiska nauczycieli czy też przepisy na to nie pozwalają?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń klasy trzeciej gimnazjum może mieć egzamin poprawkowy? Czy szkolny zestaw podręczników zatwierdza uchwałą rada pedagogiczna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka podstawa prawna powinna być pod zarządzeniem dyrektora poradni psychologiczno-pedagogicznej w sprawie zmiany organizacji czasu pracy dla pracowników merytorycznych i administracji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak płacić za dni dodatkowo wolne? jeśli n-l nie realizuje godzin np.rewalidacji, gimnastyki korekcyjnej,kółek, SKS-u itp., to dlaczego mam płacić? Uważam, że należy płacić tylko za faktycznie zrealizowane(3,6 z płacy zasadniczej). N-l przychodzi na tzw. dyżur, prowadząc zajęcia opiekuńczo-wych.Przeważnie uczniów w tych dniach jest jak na lekarstwo.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaką dokumentację przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej
oraz jakie rodzaje tej dokumentacji wg przepisów powinna prowadzić placówka oświatowo-wychowawcza (ognisko pracy pozaszkolnej)? Czy powinniśmy prowadzić księgę ucznia czy księgę wychowanków? Czy przepisy o ochronie danych osobowych pozwalają na zbieraniu i wpisywaniu do ewentualnej księgi numeru PESEL?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe