Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak ustalić wynagrodzenie pracowników obsługi (sprzątaczek) za pracę w wolną sobotę, niedzielę, Święto Niepodległości?
W pytaniu nie podano czy chodzi o szkołę publiczną prowadzoną przez jst czy niepubliczną, gdzie status pracowników reguluje Kodeks pracy. Mając na uwadze, że regulacje Kodeksu pracy w przypadku wynagrodzenia za godziny nadliczbowe są jasno określone w art. 1511, wnioskuję, że chodzi o pracowników samorządowych.
Zgodnie z art. 42 ustawy o pracownikach samorządowych, pracownikowi samorządowemu za pracę wykonywaną na polecenie przełożonego w godzinach nadliczbowych przysługuje, według jego wyboru, wynagrodzenie albo czas wolny w tym samym wymiarze, z tym że wolny czas, na wniosek pracownika, może być udzielony w okresie bezpośrednio poprzedzającym urlop wypoczynkowy lub po jego zakończeniu.
Ustawa nie przewiduje dla pracowników samorządowych dodatków za godziny nadliczbowe, tak jak Kodeks pracy. Dotyczy to wszystkich godzin, również tych przepracowanych w porze nocnej, w niedziele i święta. Jeżeli zatem pracownik wybierze jako rekompensatę za przepracowane godziny wynagrodzenie, wówczas należy je obliczyć jak za normalne godziny pracy w danym miesiącu, obejmujące pensję zasadniczą, dodatek za wysługę lat, ewentualną premię.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel po studiach podyplomowych "Edukacja początkowa i reedukacja" (nauczanie dzieci w wieku 3-9 lat) może być zatrudniona w przedszkolu jako reedukator? (100 godz. teoretycznych i 50 godzin zajęć praktycznych - przedmiotu Reedukacji z elementami logopedii)
- Z dniem 31 sierpnia 2019 roku na mocy porozumienia stron ulega rozwiązaniu stosunek pracy z wicedyrektorem szkoły, który nadzoruje warsztaty szkolne. Zgodnie z zakresem obowiązków odpowiedzialny jest przed dyrektorem Centrum, radą pedagogiczną, organem sprawującym nadzór pedagogiczny i organem prowadzącym placówkę za wyposażenie materialne placówki podczas pełnienia przez siebie funkcji zastępcy dyrektora oraz podczas bieżącego nadzoru nad placówką. W związku z powyższym proszę o odpowiedź w jaki sposób należy poprawnie rozliczyć odchodzącego wicedyrektora szkoły, czy można przeprowadzić inwentaryzację cząstkową majątku?
- Nauczycielowi świetlicy, ktory posiada kwalifikacje z edukacji początkowej dyrektor wydzieli w kl. I i III wychowanie fizyczne w wymiarze 3 godzin w każdej klasie. Wizytator zakwestionował kwalifikacje tego nauczyciela do nauczania w-f. Czy miał rację? Zaznaczam, że nauczyciel edukacji początkowej na studiach realizował metodykę wychowania fizycznego.
- Pytanie dotyczy zaliczania zakończonych okresów zatrudnienia do dodatkowego miejsca zatrudnienia w sytuacji, gdy w podstawowym miejscu pracy nauczyciel ma zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy – chodzi o interpretację § 7 ust. 1, 2, 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy.
Sytuacja jest następująca:
Nauczyciel pracuje w szkole A w pełnym wymiarze czasu pracy (podstawowe miejsce zatrudnienia) oraz w szkole B w niepełnym wymiarze (dodatkowe miejsce zatrudnienia). Czy do dodatkowego miejsca zatrudnienia można zaliczyć okresy zatrudnienia w szkole C? Okresy zatrudnienia w szkole C nie są zaliczone do stażu pracy w szkole A, jednak okres ten dubluje się z innym okresem zatrudnienia w szkole D, który to został zaliczony do stażu pracy w szkole A. Jaka jest zasada ustalania stażu pracy w dodatkowym miejscu zatrudnienia? Czy można do niego zaliczyć inne dodatkowe okresy zatrudnienia, czy jednak każde dodatkowe miejsce zatrudnienia należy traktować odrębnie? Mam tutaj na myśli sytuację, kiedy w podstawowym miejscu pracy nauczyciel ma zatrudnienie w pełnym etacie.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi zatrudnionemu na 22/22, gdy zastępuje nauczyciela zatrudnionego na 25/25 przysługują nadgodziny z pensum 22 czy z 25?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe